Autonomia vehiculului Dacia Spring 100% electric: valori și explicații

 

Dacă te interesează un vehicul electric, atunci autonomia, respectiv numărul de kilometri pe care îi poate parcurge după o încărcare, este un element important.

 

Dar care sunt protocoalele utilizate pentru estimarea autonomiei unui vehicul electric și cât de fiabile sunt acestea? 

Cum se măsoară autonomia unui vehicul electric?

Autonomia unui vehicul electric, așa cum este declarată aceasta de producătorii auto, este rezultatul unor teste realizate cu metode precise, utilizate la nivel global.

 

Începând cu 1 septembrie 2017, pentru măsurarea autonomiei vehiculelor electrice se utilizează standardul WLTP (Procedura de testare a vehiculelor ușoare armonizată la nivel mondial). În 2018, acesta a înlocuit protocolul NEDC (Noul ciclu de conducere european).

 

Standardul WLTP oferă o estimare mai realistă, mai fidelă condițiilor reale de rulare decât protocolul NEDC, în special datorită următorilor factori:

 

  • durată de testare mai mare (+ 10 minute);
  • distanță parcursă extinsă (+ 13 km);
  • viteză maximă mai ridicată (+ 11 km/h);
  • testare care implică 4 faze de condus, în loc de 2 (urban și extra-urban);
  • considerarea impactului echipamentelor și opțiunilor de care dispune vehiculul.

Sunt fiabile aceste valori?

Certificarea WLTP oferă date generale corecte, dar trebuie să ții cont de faptul că autonomia depinde și de mulți alți factori, specifici șoferului și condițiilor de deplasare, cum ar fi: stilul de condus, topografia traseului, temperatura exterioară, opțiunile activate pe vehicul etc.

 

Deci standardul WLTP este un punct de referință fiabil, dar este totuși dificil de stabilit o autonomie în modul electric care să fie reprezentativă pentru toate călătoriile. Cu alte cuvinte, așa numita autonomie „reală” diferă întotdeauna puțin de autonomia teoretică.

Autonomia WLTP a vehiculului Dacia Spring

Autonomia WLTP a vehiculului de oraș Dacia Spring 100% electric (versiunile Expression și Extreme) este:

 

  • 225 km în ciclu combinat (mediu urban și extra-urban);
  • 305 km în ciclu urban (numai ciclu urban).

 

Capacitatea bateriei, care este unul dintre elementele cheie care influențează autonomia unui vehicul electric, este de 26,8 kWh.

Simulator pentru autonomia vehiculului Dacia Spring 100% electric

Utilizează simulatorul de încărcare și autonomie, pentru a planifica mai bine călătoriile la bordul vehiculului Dacia Spring 100% electric. Acesta îți permite să modifici condițiile meteo, încălzirea și aerul condiționat, pentru a obține o estimare exactă și personalizată privind autonomia.

 

Vei găsi, de asemenea, informații cu privire la timpul necesar pentru încărcarea bateriei, în funcție de modul de încărcare utilizat (stație de încărcare rapidă, stație de încărcare la domiciliu, priză de uz casnic ranforsată, priză de uz casnic standard).

4 recomandări pentru optimizarea autonomiei

Aceste bune practici vor avea un efect pozitiv asupra autonomiei reale a vehiculului electric.

 

  • Iarna preîncălzește habitaclul în timp ce încarci bateria vehiculului;
  • Parchează vehiculul într-o parcare acoperită sau într-un garaj ori de câte ori este posibil, pentru a-l proteja de condițiile meteo neprielnice;
  • Menține presiunea în anvelope la valoarea recomandată de producător;
  • Alege cât mai des modul de condus eco, pentru a economisi energie.

Mai multe detalii despre Dacia Spring 100% electric

Fișă tehnică, opțiuni, preț, design, dimensiuni, durată de încărcare și multe altele. Citește fișa produsului, pentru a afla cât mai multe informații.

 

Descoperă vehiculul de oraș Dacia Spring 100% electric