Cu toate că e posibil să găsești un pic complicat drumul către noua ta mașină, descris mai jos, te asigurăm că depunem eforturi constante pentru a simplifica experiența ta. Ai alături de tine o echipa profesionistă de consilieri de vânzări, care te vor îndruma și susține pe tot parcursul acestei călătorii. Este mai ușor decât pare la prima vedere.
Identifici versiunea
Identifici versiunea și echiparea dorită prin intermediul site-ului dacia.ro și accesezi ofertele noastre disponibile. Promoțiile sunt reînnoite de obicei în fiecare lună și se adresează în special achiziției prin Programul Rabla pentru anumite modele și versiuni.
Soliciți oferta
Efectuezi o solicitare de ofertă personalizată online prin formularul dedicat, la agentul cel mai apropiat de tine sau la cel pe care îl preferi.
Discuți cu agentul
În baza solicitării tale, un agent Dacia te va contacta în scurt timp pentru a-ți înțelege mai bine nevoile. Acesta îți va oferi una sau mai multe opțiuni în funcție de modalitatea prin care alegi să achiziționezi mașina: prin Programul Rabla (în funcție de numărul de mașini și vechimea acestora), în rate sau nu, cu mașina ta veche drept avans sau nu. Tot consilierul de vânzări care te va contacta, îți poate comunica dacă există deja o mașină cu configurația dorită în stocul nostru și îți poate oferi informații despre o eventuală achiziție în rate, documentele necesare precum și alte servicii (asigurări, extensie de garanție). Poți de asemenea stabili o întâlnire la sediul agentului Dacia pentru continuarea vânzării și poți face un test drive cu mașina de interes sau cu una cu o motorizare asemănătoare.
Vizitezi agentul
Te deplasezi la agentul Dacia selectat. Aici, după descoperirea nevoilor tale, se va identifica mașina care ți se potrivește, vei primi o ofertă personalizată (care va cuprinde inclusiv modalitatea de achiziție – în rate sau cash) și vei semna un bon de comandă. Acest document are valoare contractuală și ți se va emite un document de plată (numit aviz plată acont și avizare plată bancă) pentru plata avansului. Tot atunci vei fi informat care este termenul de livrare aproximativ pentru automobilul selectat, în funcție de disponibilitatea sa (mașină deja existentă în stoc, mașină produsă pregătită pentru transport sau mașină care se va lansa în fabricație, în funcție de disponibilitatea de producție pe care o au fabricile pentru acel model și versiune).
Plătești avansul
Efectuezi plata avansului, fie prin internet banking, fie prin deplasare la sucursala băncii. Poți de asemenea solicita un link de plată cu cardul de debit/credit pentru această operațiune. Consultantul de vânzări îți va transmite un link unde vei putea achita avansul, plata confirmându-se instantaneu. Vei accesa acest link de pe telefonul sau laptopul tău și vei putea efectua plata avansului în aceleași condiții de siguranță ca orice altă plată online.
Depui dosarul (pentru Rabla)
Dacă achiziționezi mașina prin Programul Rabla, va fi nevoie să completezi și să depui dosarul aferent acestui Program. În funcție de tipul de achiziție (persoană fizică sau juridică), consilierul de vânzări te va ghida și ajuta cu acest proces.
Plătești diferența
Când mașina ta se apropie de livrare, consultantul de vânzări te va contacta pentru achitarea diferenței, dacă ai ales plata cash sau din alte surse decât finanțarea RCI. Ți se va emite un document nou de plată (aviz plată diferență) și vom aștepta confirmarea plății integrale. După confirmare, vom discuta despre înmatricularea cu numere temporare (roșii) precum și asigurarea obligatorie.
Inspecție pre livrare
Odată ajunsă mașina ta la agentul Dacia, după formalitățile de inspecție pre-livrare în care ne asigurăm că automobilul este pregătit să intre în posesia ta, te vom contacta în vederea stabilirii unei întâlniri pentru ridicare. Predarea mașinii tale se face la sediul agentului Dacia ales.
Ridici mașina
Te prezinți la livrare în ziua și la ora planificate împreună cu consultantul de vânzări, unde ți se vor explica funcțiile importante ale mașinii tale și vom finaliza partea de documente (factura finală de livrare și vei semna un proces verbal de predare-primire).
Te bucuri de mașină
Gata! Te bucuri de mașina ta.
În funcție de modelul, versiunea și motorizarea aleasă, timpul de livrare poate varia. Astfel, unele mașini vor putea fi livrate mai repede (câteva zile) dacă sunt deja în stocul nostru, pe când în alte situații, în care mașina trebuie lansată în fabricație și produsă, acest termen poate ajunge și la câteva luni. Agentul tău Dacia va face tot posibilul să îți ofere cel mai scurt termen de livrare și îți va propune, dacă există posibilitatea, configurați similare celei pe care ai ales-o tu, dacă termenul de livrare este prea mare pentru ține.
Întrucât în producția și livrarea unei mașini intervin o serie de factori precum:
- Disponibilitatea componentelor;
- Nivelul de încărcare a fabricii unde se produce mașina ta;
- Locația fabricii raportată la locul unde trebuie livrată;
- Disponiblitatea operatorilor de transport (camioane, vapoare sau tren);
- Formalități vamale (dacă este cazul);
- Procesarea dosarelor în cadrul Programului Rabla.
Este important să știi că nu putem oferi la acest moment un termen standardizat de livrare pentru toate modelele și versiunile. Acesta suportă modificări zilnice, însă ți se va oferi un termen estimativ la momentul efectuării comenzii. Angajamentul ferm maximal de livrare îl vei regăsi în bonul de comandă.
Poți urmări în ce stadiu e comanda ta prin intermediul funcționalității Track & Predict din My Dacia. Pentru mai multe informații, te rugăm să contactezi un agent Dacia.
Clienții Dacia pot opta pentru achiziția în rate prin Mobilize Financial Services – denumire comercială sub care operează finanțatorul Dacia.
În cazul achiziției prin rate vei avea câțiva pași în plus de parcurs. Mai exact, consultantul de vânzări îți va solicita o serie de documente pentru a realiza o evaluare a eligibilității tale pentru finanțare.
Primul pas în acest proces este selectarea unei oferte de finanțare potrivită nevoilor tale cu ajutorul consilierului.
După aceasta, în baza buletinului consilierul îți evaluează eligibilitatea. În anumite cazuri ți se poate solicită co-optarea unui codebitor sau alte documente decât cele menționate.
Procesul de finanțare este rapid, iar consilierii noștri te vor ghida la fiecare pas. Tot consilierul de vânzări îți va prezenta și explica modalitățile de plată în rate și va identifica cea mai bună varianta pentru situația ta individuală.
Este important să înțelegi că Programul Rabla, împreună cu regulile sale din fiecare an, este conceput și administrat de Ministerul Mediului prin Administrația pentru Fondul de Mediu (AFM). Data de începere, bugetul și condițiile de eligibilitate/ termenii de admitere ale programului nu stabilite de către Dacia.
Cu toate acestea, echipa de consilieri de vânzări din rețeaua de agenți Dacia are o vastă experiență în realizarea dosarelor și administrarea procesului intern de acces la aceste fonduri și se vor asigura că vei primi toate detaliile.
În general, prețurile afișate pe site-ul www.dacia.ro în secțiunea ofertelor lunare vor include reducerile maximale aferente acestui Program. Cu alte cuvinte, este necesară îndeplinirea tuturor condițiilor Programului pentru acordarea reducerii maximale. În anumite cazuri, limitarea disponibilității fondurilor Programului în anumite perioade ale anului poate influența perioada de livrare a automobilului tău (ex: mașina ta este pregătită pentru livrare, dar Programul la acel moment nu dispune de fonduri).
În general, consilierii de vânzări din rețeaua Dacia te vor contacta în decurs de o oră, de la momentul efectuării solicitării online, în timpul programului de lucru.
Dacă însă nu ai fost contactat, te rugăm să ai în vedere următoarele aspecte:
Disponibilitatea în stoc a unui automobil indică faptul că a fost produs, a fost transportat și este în România. Cu toate acestea, locația în România a automobilului ales de ține poate varia destul de mult. Se poate afla într-un oraș îndepărtat sau în centrul nostru logistic. Astfel, livrarea efectivă este influențată de identificarea unei modalități de transport a acestuia până în orașul tău (de care se va ocupă agentul tău Dacia), de formalitățile și verificările obligatorii care se fac înainte de livrare precum și de alte aspecte legale: dosarul Rabla (dacă este cazul), înmatricularea provizorie, încheierea asigurării obligatorii. Și noi vrem să conduci noua ta mașină cât mai repede.
Da, pe vânzări.dacia.ro poți identifica automobilele existente în stoc sau care vor intra în stocul nostru în viitorul apropiat și poți alege să rezervi un automobil prin plata unei taxe de rezervare de 500 de euro – operațiune ce se face 100% online. Este important să știi că mașinile disponibille pe vânzări.dacia.ro nu pot fi modificate (culori, motorizări sau echipamente opționale), se vor produce și livra în configurația afișată. De asemenea, odată aleasă o modalitate de achiziție (persoană fizică sau juridică) respectiv un agent Dacia, acestea nu mai pot fi schimbate ulterior plății taxei de rezervare.
Mai multe detalii despre platforma de vânzări online găsești aici: vanzari.dacia.ro.
Cu toate că am realizat acest ghid pentru a te ajuta să înțelegi care sunt pașii pe care trebuie să ii parcurgi până când te vei urca la volanul noului tău automobil, este posibil să nu fi anticipat fiecare situație individuală. Dacă ai o întrebare suplimentară, poți fie să te adresezi agentului tău Dacia, fie să contactezi departamentul de relații cu clienții Dacia, Vocea Clientului, la numărul de telefon 0248 500 000 sau prin e-mail la vocea.clientului@daciagroup.com.