Serviciul întreținere conectată
Prezentele condiții generale de utilizare (denumite în continuare „GCU”) stabilesc termenii și condițiile de utilizare a Serviciului de întreținere conectată (denumit în continuare „Serviciul") furnizat de Renault, o societate franceză cu acțiuni simplificate (société par actions simplifiée ) cu un capital social de 533.941.113 euro, având sediul social la adresa 122-122 bis avenue du Général Leclerc, 92100 Boulogne Billancourt, înregistrată la Registrul Comerțului și al Societăților Comerciale din Nanterre cu numărul 780 129 987 (denumită în continuare „Renault”).
„RENAULT” înseamnă persoană juridică RENAULT sas, societate de naționalitate franceză, înregistrată sub numarul B 780 129 987, cu sediul principal la 122-122 bis avenue du Général Leclerc - 92100 Boulogne Billancourt - Franta, care proiectează, dezvoltă și produce Vehiculele vândute de către Renault Romania (direct sau prin Unitatea desemnată).
„Renault Romania" înseamnă Renault Commercial Roumanie S.R.L. cu sediul în Str. Preciziei nr. 3G, Cladirea A, parter, Bucuresti, Sector 6, inregistrata la Registrul Comertului sub nr. J40/5566/2001, avand CUI/CIF RO13943110.
„Aplicația” sau „My Dacia” înseamnă contul Clientului de pe site-ul web "My Dacia" sau de pe aplicația mobilă "My Dacia" care poate fi descărcată de pe platformele App Store și Google Play. My Dacia permite eficientizarea și optimizarea utilizării și întreținerii Vehiculului Clientului sau utilizarea prin intermediul aplicației mobile a anumitor Servicii Conectate care au fost activate pe Vehicul.
„Client” înseamnă persoana fizică care se abonează la serviciile conectate, în calitate de proprietar sau utilizator principal al vehiculului.
„Unitate desemnată” înseamnă reprezentantul Renault Romania care aparține rețelei autorizate, prin intermediul caruia se realizeaza furnizarea Serviciilor de Intretinere Conectata.
„Atelierul meu” înseamnă reparatorul autorizat pe care Clientul îl alege atunci când își configurează aplicația. În mod implicit, reparatorul autorizat care a efectuat ultima revizie a vehiculului va fi considerat reparatorul autorizat preferat.
„Departamentul de relații cu clienții” înseamnă serviciul de asistență clienți disponibil la numărul de telefon 0248 500 000 și adresa de e-mail vocea.clientului@dacia.com.
„Site web” sau „My Dacia Web” înseamnă toate datele și informațiile disponibile pe internet la următoarea adresă my.dacia.ro.
Unitate de control telematică „UCT” înseamnă o unitate instalată în vehicul, care conține o cartelă SIM încorporată, ce transmite datele vehiculului necesare pentru furnizarea serviciului.
„Vehicul" înseamnă vehiculul (vehiculele) DACIA care este (sunt) echipat(e) cu Servicii conectate fără niciun sistem multimedia sau care este (sunt) susținut(e) de un sistem multimedia de tip Media Display sau Media Nav Live, în funcție de generația Vehiculului, așa cum se menționează în broșură sau în manualul de utilizare.
Utilizând datele transmise de către UCT a vehiculului și descrise în Anexa 1 la prezentul document, RENAULT oferă următorul Serviciu personalizat Clientului care s-a abonat la Serviciul de întreținere conectată:
De asemenea, datele colectate cu privire la vehiculele clienților care s-au abonat la Serviciul de întreținere conectata permit RENAULT, prin intermediul unei analize compuse a cauzelor anomaliilor și defecțiunilor potențiale ale vehiculelor sau ale mediului său, să propună soluții corective și/sau îmbunătățiri pentru a spori calitatea, fiabilitatea și durabilitatea vehiculelor și a serviciilor asociate.Aceste soluții pot fi implementate de către RENAULT pentru clienții care s-au abonat la Serviciul de întreținere conectata, fie când vehiculul ajunge la o unitate desemnată, fie prin actualizări la distanță (actualizare software "over the air").
3.1. Abonarea la serviciu
Clienții se pot abona la serviciu la o unitate desemnată.
Abonamentul este gratuit și, în momentul abonării, se va considera că clientul a acceptat fără rezerve aceste Condiții Generale de Utilizare.
3.2. Activarea serviciului
Pentru a activa Serviciul, Clientul trebuie să furnizeze RENAULT un număr valid de telefon mobil și/sau o adresă de e-mail.
Adresa de e-mail și/sau numărul de telefon mobil pe care Clientul le furnizează atunci când comandă vehiculul vor fi utilizate pentru a furniza Serviciul. Clientul își poate modifica numărul de telefon mobil și/sau adresa de e-mail în My Dacia sau pe My Dacia Web în orice moment în timpul utilizării Serviciului.
Clientul este singurul responsabil pentru datele pe care le furnizează către RENAULT.
De asemenea, clientul trebuie să descarce aplicația, să se autentifice in aceasta si să își sincronizeze vehiculul. Pentru asta, vehiculul trebuie să fie echipat cu un UCT și să aibă o conexiune prin rețeaua celulară a vehiculului.Serviciul va fi activat după ce Clientul se abonează la Serviciu.
Este posibil să dureze până la 72 de ore pentru ca activarea să intre în vigoare. Activarea se face automat.
Colectarea datelor necesare pentru punerea în aplicare a Serviciului nu necesită nicio acțiune din partea Clientului în setările de confidențialitate sau de pe ecranul multimedia al vehiculului, în cazul în care acesta este echipat cu unul.
Clientul este de acord să informeze orice persoană care utilizează Serviciul sau urcă la bordul vehiculului că datele sunt colectate și partajate cu RENAULT.
Serviciul va alerta clientul atunci când trebuie să efectueze întreținerea programată a vehiculului său sau dacă un eveniment determină necesitatea unei vizite la un reparator autorizat. În plus, clientul va primi alerte de anticipare privind uzura pieselor, în special starea frânelor, a bateriilor și a anvelopelor și, dacă este necesar, i se va recomanda înlocuirea acestora.
În timpul vizitelor la o unitate desemnată sau prin intermediul actualizărilor de la distanță („over the air”), clientul va putea beneficia de cele mai recente corecții și îmbunătățiri dezvoltate de RENAULT.
Serviciul va depinde de modelul și versiunea vehiculului, de opțiunile și echipamentele alese, de țara în care este vândut și în care este utilizat, precum și de zona geografică de acoperire.
4.1 Cerințe pentru transmiterea alertelor
Transmiterea alertelor este posibilă numai dacă sunt îndeplinite următoarele cerințe:
4.2 Transmiterea alertelor
În cazul în care clientul are un cont în aplicația My Dacia, acesta va primi notificări în aplicație, precum și la adresa de e-mail pe care a furnizat-o catre RENAULT.
În cazul în care clientul nu are un cont în aplicația My Dacia, acesta va primi notificări la adresa de e-mail pe care a furnizat-o catre RENAULT.
În cazul în care clientul nu are un cont pe aplicația My Dacia și nu a furnizat o adresă de e-mail, acesta va primi alerte prin SMS pe telefonul său mobil la numărul pe care l-a furnizat catre RENAULT.
În funcție de tipul de alertă pe care o primește clientul, aceasta poate conține un link către un sistem de programare online pe care clientul îl poate utiliza pentru a face o programare la reparatorul autorizat Dacia ales.
RENAULT va furniza serviciul de la începutul perioadei de activare timp de opt (8) ani, după care va expira.
La expirarea serviciului, clientul va primi o notificare prin care este informat cu privire la expirarea serviciului și la condițiile de reînnoire (dacă reînnoirea este disponibilă).
6.1 Modificări aduse serviciului
Pe durata serviciului, RENAULT îl poate modifica total sau parțial, în special pentru (i) a oferi una sau mai multe funcționalități suplimentare, (ii) a se conforma noilor cerințe legale sau de reglementare, (iii) a remedia disfuncționalitățile care pot apărea în timp sau pentru (iv) a ține cont de evoluțiile tehnice și de schimbările în așteptările generale ale clienților.
Renault își rezervă dreptul de a modifica și de a actualiza în orice moment aceste CGU și va informa în prealabil clientul în acest sens. Continuarea utilizării Serviciului va constitui o acceptare a CGU modificate sau actualizate.
6.2 Încetarea serviciului
Renault poate inceta definitiv serviciul din orice motiv, în special în cazul în care rețeaua (rețelele) de comunicații utilizată(e) pentru a-l furniza încetează să mai fie disponibilă(e) sau devin(e) puternic saturată(e) dacă operatorul de telecomunicații închide rețelele 2G, 3G, 4G și 5G. În acest caz, RENAULT va informa în prealabil clientul prin trimiterea unei notificări la adresa de e-mail și/sau la numărul de telefon mobil furnizat de client către RENAULT și/sau în spațiul personal al clientului din My Dacia și/sau prin intermediul vehiculului său.
RENAULT își rezervă dreptul de a pune capăt serviciului, în special:
În cazul în care are loc oricare dintre evenimentele de mai sus, Clientul trebuie să informeze RENAULT contactând Departamentul de relații cu clienții.
În cazul în care clientul nu mai dorește să beneficieze de serviciu, acesta îl poate înceta în orice moment, contactând Departamentul de relații cu clienții.
În cazul în care serviciul este reziliat, acesta va fi dezactivat. Clientul este informat prin prezentul document că dezactivarea nu este instantanee și că poate exista o întârziere între primirea unei solicitări de dezactivare și momentul în care serviciul este efectiv dezactivat.
Clientul se obligă, în nume propriu și în numele oricărui utilizator al vehiculului său:
În cazul în care clientul își vinde vehiculul, pentru a proteja datele sale personale și pe cele ale cumpărătorului vehiculului, clientul trebuie:
După finalizarea desincronizării, dacă dorește, clientul poate contacta Departamentul de relații cu clienții pentru a verifica dacă desincronizarea s-a aplicat.
8.1 Limitările serviciului
Chiar dacă serviciul este disponibil din punctul de vedere tehnic, acesta va fi accesibil numai dacă vehiculul se află într-o zonă geografică de acoperire în care funcționează UCT.
În măsura permisă de legile și reglementările aplicabile, RENAULT nu oferă nicio garanție, expresă sau implicită, cu privire la viteza și/sau performanța serviciului.
În special, în zona de acoperire, accesul la serviciul care funcționează în modul conectat poate fi suspendat temporar și periodic sau întrerupt în orice moment din motive tehnice.
8.2 Răspundere
RENAULT va lua toate precauțiile și măsurile în conformitate cu stadiul actual al tehnicii pentru a asigura buna funcționare a serviciului, dar nu poate garanta că acesta nu va conține erori sau anomalii care pot provoca funcționări defectuoase, întreruperi, defectări sau pierderi de date sau informații, inclusiv, fără limitare, că nu va fi piratat sau atacat (de exemplu de viruși).
RENAULT nu va fi în niciun caz responsabil:
Clientul recunoaște și acceptă faptul că alertele sunt furnizate doar în scop informativ și nu acoperă toate problemele de funcționare posibile ale vehiculului.
În plus, alertele transmise de RENAULT nu îl exonerează în niciun caz pe client de următoarele:
În cazul în care clientul nu poate utiliza serviciul din motive tehnice, acesta poate contacta Departamentul de relații cu clienții.
Software-ul, interfețele și conținutul de orice tip (imagini, sunete, videoclipuri, baze de date etc.) al serviciului sunt proprietatea RENAULT.
Acestea sunt protejate în temeiul drepturilor de proprietate intelectuală și/sau industrială, prin urmare, orice utilizare ilegală de către un client îl face pasibil de sancțiuni civile și/sau penale pe baza încălcării drepturilor de proprietate intelectuală.
Clientul confirmă că nu deține niciun drept de proprietate intelectuală sau industrială asupra serviciului sau a conținutului său, în totalitate sau asupra unei părți a acestora.
Clientul are dreptul de a utiliza serviciul numai în scopuri personale și necomerciale, în baza unei licențe neexclusive și netransferabile acordate în măsura strict necesară pentru utilizarea acestuia.
Clientul nu are voie să copieze, să adapteze, să scaneze, să reproducă, să distribuie, să disemineze, să sub-licențieze, să vândă, să închirieze, să modifice, să publice, să atribuie sau să creeze lucrări derivate pe baza întregului serviciu sau a unei părți a acestuia.
De asemenea, clientul confirmă că nu are dreptul de a eluda, elimina, înlocui sau modifica măsurile de securitate ale serviciului și că nu poate, în niciun caz, să modifice sau să elimine notificările privind drepturile de autor asociate serviciului.
Serviciul poate fi întrerupt în cazul apariției unui eveniment de forță majoră, cum ar fi funcționarea defectuoasă parțială sau totală ca urmare a unor perturbări sau întreruperi ale mijloacelor de comunicare asigurate de operatorii de telecomunicații sau în cazul unui ordin al autorităților publice care suspendă total sau parțial operațiunile operatorului de telecomunicații necesare pentru funcționarea serviciului.
CGU sunt guvernate de legislația romana și vor fi interpretate și aplicate în conformitate cu aceasta.În cazul unui litigiu în legătură cu prezenții CGU, părțile vor încerca mai întâi să îl soluționeze pe cale amiabilă înainte de a-l supune instanțelor judecătorești competente.
Prin semnarea acestui document, confirm faptul că doresc să beneficiez de serviciile de întreținere conectată pentru vehiculul meu în condițiile prevăzute în CGU.
Semnătura Clientului trebuie să fie precedată de cuvintele scrise de mână „citit și aprobat la ______________”.
Datele dvs. cu caracter personal vor fi prelucrate în scopul furnizării serviciului.
Tabelul de mai jos prezintă contextul în care sunt colectate datele dvs. și scopurile secundare direct legate de furnizarea serviciului.
CATEGORIE | SCOPURI SECUNDARE | TIPURI DE DATE CU CARACTER PERSONAL |
---|---|---|
Date privind componentele vehiculului (caracteristici tehnice) | Identificarea vehiculului | Numărul de identificare al vehiculului (VIN) |
Numerele de identificare ale componentelor vehiculului, specificațiile tehnice | ||
Rețea și comunicare Conexiunea dintre vehicul și serverul de gestionare a dispozitivelor |
Adresa IP a vehiculului, codul IMEI, adresa MAC (Media Access Control) | |
Date privind calitatea și întreținerea vehiculului | Starea vehiculului Furnizarea serviciului (cum ar fi interpretarea notificărilor de alertă de diagnosticare și de întreținere, revizie programată) |
Verificarea motorului, presiunea și temperatura uleiului, sistemul de răcire, sistemul de frânare și controlul stabilității, bateria de 12 V, bateria de tracțiune EV, direcția, consumul de combustibil, consumul de electricitate al vehiculului și al accesoriilor, gestionarea energiei, nivelul de AD Blue, nivelul de încărcare, funcționarea airbagului, kilometrajul total, starea anvelopelor, filtrul de particule, încărcătorul și tracțiunea EV |
Defecte și diagnosticare pentru a vă contacta în cazul în care vehiculul necesită întreținere și pentru a vă propune o programare la un atelier service |
Coduri de defecte, date despre întreținere | |
Date privind conducătorul auto și comportamentul la volan, date privind mediul vehiculului și privind încărcarea | Date dinamice utilizate pentru a calcula o corelație între grupurile de date, pentru a prezice uzura componentelor, cum ar fi anvelopele, plăcuțele de frână, bateriile și filtrele de aer Utilizate pentru a pune în context apariția defectului |
Viteză, kilometraj per călătorie, accelerație, frânare, raport de transmisie, turație motor, consum de combustibil, consum per călătorie (combustibil sau electricitate), utilizarea accesoriilor, frânare automată, nivel de AD Blue, gestionarea datelor de tip stop și start, temperatură exterioară, starea de încărcare a bateriei de tracțiune, puterea de încărcare |
Drepturile dumneavoastră
RENAULT va colecta și va prelucra datele cu caracter personal ale clientului în calitatea sa de operator de date independent în vederea furnizării acestui serviciu.
Renault monitorizează în permanență respectarea legislației privind protecția datelor cu caracter personal, în special a Regulamentului general privind protecția datelor din 27 aprilie 2016, care a intrat în vigoare la 25 mai 2018 în Romania, precum și a Legii privind protecția datelor din 2018, cu modificările ulterioare, precum și regulamentele sale de punere în aplicare și orice alte regulamente ulterioare care le completează sau le înlocuiesc.
În consecință, RENAULT pune la dispoziția clientului Politica sa privind protecția datelor cu caracter personal la următoarea adresă URL: https://www.dacia.ro/protectia-datelor-cu-caracter-personal.html care include, în special, o secțiune care se referă în mod specific la serviciile conectate. Politica privind protecția datelor cu caracter personal este disponibilă și la cerere, la unitatea desemnată a clientului. RENAULT invită clientul să o consulte pentru a obține mai multe informații cu privire la condițiile de prelucrare a datelor sale cu caracter personal, în special în ceea ce privește durata, temeiul juridic și destinatarii.
În acest sens, clientul are dreptul de acces, rectificare și ștergere a datelor sale cu caracter personal și, după caz, de a restricționa sau de a se opune prelucrării datelor sale, precum și dreptul la portabilitatea datelor în condițiile prevăzute de legislația aplicabilă privind protecția datelor cu caracter personal și în conformitate cu prevederile Politicii privind protecția datelor cu caracter personal.
În plus, clientul poate să furnizeze instrucțiuni generale sau specifice cu privire la ceea ce ar trebui să se facă cu datele sale cu caracter personal în caz de deces.
Clientul își poate exercita drepturile și poate contacta responsabilul cu protecția datelor în următoarele moduri:
În cele din urmă, Clientul are dreptul de a depune o plângere la Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal responsabilă de asigurarea respectării obligațiilor privind datele cu caracter personal, https://www.dataprotection.ro