Corporate
23.04.2024
- Marja operațională a grupului ≥ 7,5%
- Flux de numerar liber ≥ 2,5 miliarde de euro
”Cifra de afaceri pe primul trimestru continuă să reflecte aplicarea strictă a politicii noastre comerciale centrate pe generarea de valoare. Nivelul ridicat al portofoliului de comenzi de la sfârșitul lunii martie, precum și lansările noastre viitoare vor permite o accelerare a activității, asigurând, împreună cu ritmul alert de reducere a costurilor, pârghiile performanței noastre financiare.
Renault Group a deschis deja un nou capitol cu fundamente solide: îmbunătățirea performanței și alocarea eficientă a capitalului pe de o parte, și flexibilitatea, pe de altă parte. Lansările noastre, atât de vehicule electrice, cât și de vehicule termice și hibride demonstrează capacitatea noastră de a ne adapta la fluctuațiile legate de tranziția energetică.
Zi de zi, organizația noastră câștigă în agilitate și viteză de execuție, puncte forte în mediul actual.”, a declarat Thierry Piéton, Director Financiar al Renault Group. Boulogne-Billancourt, 23 aprilie 2024
Rezultate comerciale: fapte marcante ale primului trimestru
În primul trimestru al anului 2024, vânzările globale ale Renault Group s-au ridicat la 549.099 de vehicule, în creștere cu 2,6% față de perioada similară a anului 2023. În Europa, Grupul Renault își menține poziția a treia cu 391.490 unități vândute, în creștere cu 4,3%.
Într-un prim trimestru de tranziție, înainte de lansarea comercială a 10 modele până la sfârșitul anului 2024, Renault Group a înregistrat o creștere a vânzărilor datorată dinamismului celor trei mărci ale sale.
Marca Renault și-a continuat ascensiunea la nivel mondial, cu 365.356 de unități vândute în primul trimestru din 2024, în creștere cu 3,1% față de perioada similară a anului 2023. Brandul rămâne pe podium în Europa unde își continuă politica comercială centrată pe generarea de valoare:
2024 promite să fie un an istoric pentru marca Renault, care va cunoaște 7 lansări de noi modele:
În plus, marca Renault va beneficia de facelift-ul Captur și de lansarea Renault Duster pe piețele internaționale.
Vânzările Dacia au crescut cu 3,6% în Europa, ajungând la 153.439 de unități. Sandero a devenit, în primul trimestru, cel mai bine vândut vehicul din Europa, pe toate canalele de vânzare combinate, cu 72.995 unități comercializate, în creștere cu 20,2% față de perioada similară din 2023.
Perioada rămasă până la sfârșitul anului va fi marcată de lansarea noii generații a celorlalte două modele cheie ale sale, dezvăluite recent:
Alpine a înregistrat 1.065 de înmatriculări (+88,8% față de primul trimestru din 2023), în special datorită succesului versiunilor superioare ale modelului A110, coupé-ul său sportiv cu două locuri.
Pe 13 iunie 2024, Alpine va dezvălui noul model A290 la competiția de 24 de ore de la Le Mans® (Franța). Viitorul hatch sportiv cu 5 locuri va fi primul model 100% electric al mărcii.
Cifra de afaceri din primul trimestru
Cifra de afaceri a Grupului pe primul trimestru a fost de 11.707 milioane de euro, în creștere cu 1,8% față de perioada similară a anului 2023. La curs de schimb constant , cifra de afaceri a Grupului este în creștere cu 5,9%.
Cifra de afaceri a perimetrului Automobile a ajuns la 10.446 milioane euro, în scădere cu 0,7% față de primul trimestru al anului 2023. Aceasta a inclus un efect valutar negativ de -4,3 puncte (-447 milioane euro), legat în principal de devalorizarea pesoului argentinian și, într-o măsură mai mică, a lirei turcești. La curs de schimb constant8, cifra de afaceri a perimetrului Automobile a crescut cu 3,6%. Această evoluție se explică în principal prin următoarele elemente:
Serviciile de mobilitate au contribuit cu 15 milioane de euro la cifra de afaceri a Renault Group din primul trimestru, comparativ cu 9 milioane de euro în perioada similară a anului 2023.
Mobilize Financial Services (fostă RCI Bank and Services) a realizat în primul trimestru al anului 2024 o cifră de afaceri de 1.246 milioane euro, în creștere cu 27,9% față de perioada similară a anului 2023, ca urmare a creșterii ratei dobânzii și a creșterii cu 9,8% a activelor productive medii (54,2 miliarde euro) comparativ cu primul trimestru din 2023.
La 31 martie 2024, stocurile totale (inclusiv cele ale rețelei independente) se ridicau la 530.000 de vehicule:
Stocurile au scăzut semnificativ față de perioada similară a anului 2023, când se cifrau la 580.000 de vehicule.
Nivelul stocurilor totale la sfârșitul lunii martie este din nou în conformitate cu evoluția sezonieră normală și cu un portofoliu robust de comenzi, de 2,5 luni de vânzări la termen la sfârșitul lunii martie.
Perspective financiare pentru anul 2024
Grupul Renault își confirmă perspectivele financiare pentru 2024:
Lansarea de noi modele și accelerarea reducerii costurilor vor rămâne pârghiile performanței operaționale și ale generării puternice de numerar în 2024:
Cifra de afaceri consolidată a Renault Group
(în milioane de euro) | 2023 | 2024 | Variație 2024/2023 | Variație la curs de schimb constant |
---|---|---|---|---|
Trimestru 1 Perimetrul Automobile Servicii de mobilitate Finanțarea vânzărilor (Mobilize Financial Services) |
10.515 9 974 |
10.446 15 1.246 |
-0,7% +66,7% +27,9% |
+3,6% +65,4% +30,7% |
Total |
11.489 |
11.707 |
+1,8% | +5,9% |
Principalele 15 piețe ale Renault Group la sfârșitul lunii martie 2024
Cumulat la sfârșitul lunii martie 2024 | Volumul10 (în unități) |
Cotă de piață VP+VU (în %) |
---|---|---|
FRANŢA ITALIA TURCIA GERMANIA SPANIA REGATUL UNIT BRAZILIA BELGIA+LUXEMBURG MAROC ROMÂNIA POLONIA INDIA OLANDA PORTUGALIA MEXIC |
134.717 54.545 46.962 33.121 31.805 30.497 26.707 17.741 14.887 13.387 12.355 12.131 10.203 10.176 9.053 |
24,9 10,7 15,9 4,3 11,2 4,7 5,5 10,6 41,7 34,8 8,0 0,9 8,2 15,3 2,6 |
Despre Renault Group
Renault Group se află în avangarda unei mobilități care se reinventează. Având o expertiză unică în domeniul electrificării și beneficiind de alianța sa cu Nissan si Mitsubishi Motors, Renault Group se bazează pe complementaritatea celor patru mărci ale sale – Renault, Dacia, Alpine și Mobilize, și propune clienților săi soluții de mobilitate durabile și inovatoare. Prezent în peste 130 de țări și având peste 106.000 de salariați, Grupul a vândut 2,235 milioane de vehicule în 2023. Obiectivul său este cel al unei mobilități care să îi apropie pe oameni. Pregătit oricând să facă față provocărilor, atât pe șosea, cât și în competiție, Grupul este angajat într-o transformare ambițioasă și generatoare de valoare. Aceasta este centrată asupra dezvoltării de tehnologii și de servicii inedite, precum și a unei game de autovehicule competitive, echilibrate si electrificate. Preocupat de protejarea mediului înconjurător, Renault Group are ambiția de a ajunge la emisii zero de CO2 în Europa în 2040.https://www.renaultgroup.com/en
1. Pentru a analiza variația cifrei de afaceri consolidate la cursuri de schimb constante, Grupul Renault recalculează cifra de afaceri aferentă exercițiului financiar curent aplicând cursurile medii ale perioadei precedente.
2. Domeniul Europa ACEA.
3. Grupul Renault, autovehicule, Franța, Germania, Italia, Spania și Regatul Unit.
4. Marca Renault, vehicule de pasageri, Europa.
5. Grupul Renault, autovehicule, Franța, Germania, Italia, Spania și Regatul Unit.
6. Excluzând vehiculele Pick-up.
7. Domeniul Europa ACEA.
8. Pentru a analiza variația cifrei de afaceri consolidate la un curs de schimb constant, Renault Group recalculează cifra de afaceri aferentă exercițiului financiar curent aplicând cursurile medii ale perioadei precedente.
9. 7 lansări de vehicule noi pentru marca Renault în 2024, fără a include Renault Duster (în afara Europei) și facelift-ul Captur.
10. Vânzări excluzând Twizy.