Corporate
10.12.2020
Îmbunătățirea puternică a profitabilității operaționale din cea de-a doua jumătate a anului arată primele efecte pozitive ale acțiunilor întreprinse în contextul unui an puternic afectat de pandemia de COVID-19.
Rezultatele pentru cea de-a doua jumătate a anului 2020 (marja operațională a Grupului de 3,5% și fluxul de numerar operațional pozitiv pentru ramura Automobile) marchează primul pas în redresarea Grupului. Realizarea a 60% din obiectivele planului de economii în cuantum de 2 miliarde de euro chiar din primul an (comparativ cu 30% anunțat), împreună cu implementarea noii politici comerciale prevăzute de planul strategic „Renaulution”, a contribuit în mare măsură la aceste rezultate.
Cu toate acestea, anul fiscal 2020 rămâne puternic afectat de COVID-19.
„După un prim semestru afectat de COVID-19, Grupul și-a schimbat semnificativ performanța în cea de-a doua jumătate. Acest rezultat este rodul eforturilor tuturor angajaților, al accelerării cu succes a planului nostru de reducere a costurilor fixe și al îmbunătățirii politicii de stabilire a prețurilor. Prioritatea este profitabilitatea și generarea de numerar, așa cum am anunțat în cadrul planului nostru strategic „Renaulution”. 2021 va fi dificil, având în vedere incertitudinile legate de criza din domeniul sănătății, precum și penuria în aprovizionarea cu componente electronice. Vom face față acestor provocări în mod colectiv, menținând impulsul spre redresare, în care ne-am angajat cu succes încă din vara trecută”, a spus Luca de Meo, CEO Groupe Renault.
Veniturile Grupului au ajuns la 43.474 milioane de euro (-21,7%). La cursuri de schimb constante, scăderea ar fi fost de -18,2%.
Contribuția AVTOVAZ la marja operațională s-a ridicat la 141 milioane de euro, comparativ cu 155 milioane de euro în 2019, subliniind reziliența AVTOVAZ în contextul COVID-19.
Finanțarea vânzărilor a contribuit cu 1.007 milioane de euro la marja operațională a Grupului, comparativ cu 1.223 milioane de euro în 2019. Această scădere s-a datorat unei activități mai reduse, cu noi finanțări în scădere cu -17% și un cost al riscului reprezentând 0,75% din activele performante medii, comparativ cu 0,42% anul trecut.
Contribuția serviciilor de mobilitate la marja operațională a Grupului s-a ridicat la -35 milioane de euro în 2020.
Alte venituri și cheltuieli operaționale s-au ridicat la -1.662 milioane de euro (comparativ cu -557 milioane de euro în 2019) provenind din cheltuieli de restructurare și deprecieri semnificativ mai mari.
Venitul operațional al Grupului a ajuns la -1.999 milioane de euro față de 2.105 milioane de euro în 2019, după ce a înregistrat o creștere puternică a tarifelor legate de îmbunătățirea în materie de competitivitate.
Veniturile și cheltuielile financiare nete s-au ridicat la -482 milioane de euro, comparativ cu -442 milioane de euro în 2019, datorită îndatorării medii mai mari.
Contribuția companiilor asociate a ajuns la -5.145 milioane de euro, comparativ cu -190 milioane de euro în 2019. Contribuția Nissan a fost negativă, de -4.970 milioane de euro, iar cea a altor companii s-a ridicat la -175 milioane de euro.
Impozitele curente și amânate au reprezentat o taxă de -420 milioane de euro față de o taxă de -1.454 milioane în 2019.
Venitul net a fost de -8.046 milioane de euro, iar venitul net, cota Grupului a totalizat -8.008 milioane de euro (-29,51 euro pe acțiune comparativ cu 0,52 euro pe acțiune în 2019).
Fluxul de numerar operațional pentru Automobile, incluzând AVTOVAZ, a fost negativ, de -4.551 milioane de euro. Se ia în considerare scăderea marjei de exploatare, modificarea cerințelor de capital de lucru și absența dividendelor primite de la RCI în urma deciziilor Băncii Centrale Europene. Doar în cea de-a doua jumătate, fluxul de numerar a fost pozitiv, de +1.824 milioane de euro, datorită gestionării investițiilor și a inversării modificării cerinței de capital de lucru, fără însă a compensa modificarea din prima jumătate a anului.
Poziția netă a numerarului în ramura Automobile a fost negativă, de -3.579 milioane de euro la 31 decembrie 2020, comparativ cu o poziție pozitivă de 1.734 milioane de euro la 31 decembrie 2019.
Activitatea Automobile la 31 decembrie 2020 deținea +16,4 miliarde de euro ca rezerve de lichiditate.
La 31 decembrie 2020, stocuri totale (incluzând dealerii independenți) au reprezentat 486.000 de vehicule, în scădere cu peste 100.000 de unități (-19%). Reprezintă 61 de zile de vânzări, comparativ cu 68 de zile la sfârșitul lunii decembrie 2019.
La Adunarea generală anuală a acționarilor, programată pentru 23 aprilie 2021, Consiliul de administrație va propune să nu se plătească dividende pentru anul 2020.
PERSPECTIVE
Groupe Renault confirmă obiectivele din 2023 comunicate în planul strategic „Renaulution”:
Informații suplimentare
Situațiile financiare consolidate ale Groupe Renault și conturile societății Renault SA la 31 decembrie 2020 au fost aprobate de Consiliul de administrație la 18 februarie 2021.
Auditorii statutari ai Grupului au efectuat un audit al acestor situații financiare, iar raportul acestora va fi emis în curând.
Raportul de câștiguri, cu o analiză completă a rezultatelor financiare în 2020, este disponibil la www.group.renault.com în secțiunea „Finanțe”.
Despre Groupe Renault
Groupe Renault se află în fruntea a unei mobilități care se reinventează.
Mai puternic prin alianța cu Nissan și Mitsubishi Motors și grație expertizei sale unice în electrificare, Groupe Renault cuprinde 5 mărci complementare - Renault, Dacia, LADA, Alpine și Mobilize - oferind soluții de mobilitate durabile și inovatoare clienților săi. Având sedii în peste 130 de țări, în prezent are peste 180.000 de angajați și a vândut 2,95 milioane de vehicule în 2020.
Gata să facă față provocărilor atât pe drum, cât și în competiție, Groupe Renault se angajează într-o transformare ambițioasă care va genera valoare. Aceasta se axează pe dezvoltarea de noi tehnologii și servicii și o nouă gamă de vehicule și mai competitive, echilibrate și electrificate. În conformitate cu provocările de mediu, ambiția Grupului este de a atinge neutralitatea emisiilor de dioxid de carbon în Europa până în 2050.
[1] Pentru a analiza veniturile consolidate la cursuri de schimb constante, Groupe Renault recalculează veniturile pentru anul current prin aplicarea ratelor medii de schimb anuale din anul precedent.
[2] Aceste rezultate trebuie consolidate si formalizate de Comisia Europeana în lunile următoare. CAFE = Corporate Average Fuel Economy.
[3] Fluxul de numerar operațional din Automotive: flux de numerar după dobânzi și impozite (cu excepția dividendelor obținute din companii cotate la bursă) minus investiții tangibile și intangibile net de cedări +/- modificare a cerinței de capital circulant.