Produs
27.12.2017
După 7 ani de succes și peste un milion de exemplare vândute, Dacia Duster se reînnoiește.
Modelul emblematic al mărcii Dacia se prezintă cu un nou design, atât la exterior, cât și la interior, și cu o gamă extinsă de echipamente. Noul Duster păstrează însă atuurile care au contribuit la succesul primei generații: un spațiu interior generos, capacități remarcabile în off-road și un preț fără egal. Dacia prezintă Noul Duster la Salonul de la Frankfurt 2017, în compania a 30 de clienți, admiratori ai mărcii.
Pe scurt
Noul design accentuează temperamentul de SUV al Noului Duster:
Echipa de design a realizat pentru Noul Duster un interior inedit, modern, confortabil și deosebit de funcțional:
Noul Duster propune totodată o serie de echipamente inedite în gama Dacia, așteptate de clienți: sistem « multiview camera », senzor de depășire în unghiul mort, airbag-uri cortină, sistem de climatizare automată, card de acces mâini libere și sistem de activare automată a farurilor.
Odată cu reînnoirea modelului său emblematic, Dacia își afirmă ambiția de a continua povestea de succes a primei generații Duster și de a-și depăși precedentele recorduri de vânzări.
Noul Duster: un design exterior 100% nou
Design-ul, unul din primele argumente de achiziție ale modelului Duster, a fost revăzut în întregime. Noile linii îi conferă o alură modernă și robustă, o personalitate și mai afirmată, păstrând genele care au dus la succesul primei generații Duster.
Un caracter viguros
Personalitatea Noului Duster se afirmă atât la exterior cât și la interior. Toate elementele exterioare ale mașinii au fost redesenate și sunt puse în evidență de linii mai accentuate. Calitatea percepută a evoluat și ea vizibil, un efort considerabil fiind depus pentru ameliorarea asamblărilor și finisajelor.
Partea frontală se remarcă prin:
Din profil, Noul Duster prezintă:
Partea din spate se remarcă prin:
Noul Duster dispune de noi culori: orange atacama și beige dune.
Un habitaclu complet redesenat
Designul interior a fost complet revăzut pentru a deveni mai practic și mai confortabil. Dispunerea parbrizului cu 10 centimetri mai în față conferă o senzație de spațiu mărit la interior. O atenție deosebită a fost acordată acusticii. Insonorizarea habitaclului a permis reducerea semnificativă a nivelului sonor.
Noile scaune sunt mai confortabile și mai ușor de reglat.
Pentru un plus de confort
Volumul spațiilor de depozitare de la interior sporește cu 5,8 l, ajungând în total la 28,6 l. Printre spațiile noi se numără un sertar situat sub scaunul pasagerului din față, având capacitatea de 2,7 l. Noul Duster dispune de un portbagaj cu un volum echivalent cu cel al predecesorului său: 445 dm3 în versiunea 4X2 și 376 dm3 în versiunea 4X4.
Atenția deosebită acordată insonorizării a permis reducerea la jumătate a nivelului de zgomot perceput în habitaclu.
Echipamente inedite în gama Dacia
Aceste echipamente ușurează viața la volan a utilizatorilor.
Noul Duster oferă un plus de siguranță datorită structurii ranforsate, noilor armături ale scaunelor, airbag-urilor cortină și sistemului de aprindere automată a farurilor. Noua direcție asistată electric ușurează manevrele atât în oraș cât și în parcurs off-road. La drum întins, aceasta îi asigură Noului Duster un comportament dinamic și o plăcere de a conduce la cel mai înalt nivel.
Noul Duster prezintă capacități offroad la cel mai bun nivel din segment și se dovedește și mai agreabil în utilizare.
Un SUV adevărat, Noul Duster păstrează capacitățile offroad care au făcut succesul primei generații. Deși vizual afișează o alură mai impozantă, Noul Duster nu se îndepărtează de dimensiunile predecesorului său:
Noul Duster dispune de noi sisteme de asistență pentru un plus de confort și siguranță.
În materie de motorizări Noul Duster este echipat cu motoarele pe benzină SCe 115 (în versiunea 4X2) și TCe 125 (în versiunile 4X2 și 4X4) asociate cu o cutie de viteze manuală. În ceea ce privește oferta Diesel, modelul propune blocul dCi 90 CP în versiunea 4X2 și dCi 110 CP în versiunile 4X2 și 4X4, combinate cu o cutie de viteze manuală. Motorul dCi 110 CP (în cazul versiunii 4X2) poate fi echipat cu cutia de viteze automată cu dublu ambreiaj EDC.
Duster: reînnoirea unui model emblematic
Model de vocație internațională, Duster s-a impus ca un bestseller al Grupului Renault în întreaga lume. În sânul gamei Dacia, Duster lasă o amprentă puternică pe piața modelelor SUV. În decurs de șapte ani, modelul a cucerit o clientelă numeroasă, în căutarea unui vehicul polivalent, fiabil și abordabil.
Conceput pentru a aborda orice tip de traseu, pe șosea sau în offroad, Duster s-a ilustrat prin fiabilitatea sa. Capacitățile sale în teren dificil și manevrabilitatea sa au fost puse din plin la încercare în competiții renumite: Trofeul Andros (Franța), Raliul Gazelelor (Maroc), Cursa de la Pikes Peak International Hill Climb (Statele Unite).
Lansat mai întâi sub marca Dacia, Duster este vândut începând din 2011 și sub marca Renault în America Latină (Brazilia, Argentina, Mexic, Chile și Columbia), precum și în Rusia și în India. Duster a fost vândut până acum în peste 2 milioane de exemplare în peste o sută de țări sub cele două mărci.
Dacia: povestea de succes continuă
De la lansarea mărcii în Europa Occidentală, Dacia a cunoscut o creştere spectaculoasă a vânzărilor.
În primul semestru din 2017, Dacia a afișat un nou record de vânzări cu peste 332 800 de unități vândute în lume, în creştere cu aproape 12 %. În Europa, cota sa de piață crește cu 0,1 puncte (până la 2,6 %), în regiunea Eurasia cu 0,2 puncte (până la 3,2 %) și cu 7 puncte în Maghreb (până la 23,5 %). Din cele 44 de țări unde este comercializată marca Dacia, 22 au stabilit în primul semestru recorduri în materie de cotă de piață sau de vânzări.
În Europa, Dacia a înregistrat un nou record atât în volume (245 453 unități, + 9,3 %) cât și în cotă de piață (2,6 %, +0,2pt). Dacia Sandero este mașina cea mai vândută către clienții particulari (la sfârșitul lunii iulie 2017). Dacia Duster se situează pe locul al treilea în rândul modelelor SUV cele mai vândute către clienții persoane fizice.
O comunitate Dacia foarte activă
Pusă în valoare cu ocazia prezentării Noului Duster la salonul de la Frankfurt, comunitatea Dacia contribuie la succesul mărcii. Ea cuprinde în prezent 4 milioane de fani prezenți pe rețelele sociale. Picnic-urile Dacia au devenit tradiționale în multe țări și capătă amploare. În Franța, aproape 10 000 de clienți au participat la ediția desfășurată în luna iunie a acestui an. În Republica Cehă, peste 7 000 de participanți au răspuns prezent la invitația mărcii, un număr identic de persoane reunindu-se și în Germania. Aceste evenimente de amploare reprezintă un moment privilegiat de convivialitate pentru membrii marii familii Dacia.
Marca Dacia propune o gamă de produse atractive și fiabile la cel mai bun raport preț/ prestații. Sosirea Noului Duster va permite mărcii Dacia să-și continue expansiunea comercială.