Corporate

Cifra de afaceri a Renault Group a crescut în primele 9 luni cu 21%

19.10.2023

Cifra de afaceri Renault Group

9 luni 2023:

 

  • Cifra de afaceri a Renault Group se ridică la 37,4 miliarde de Euro, în creștere cu 21,1 % față de perioada similară a anului 2022 (+25,3 % la nivel constant al ratelor de schimb).
 
  • Cifra de afaceri a perimetrului Automobile se ridică la 34,2 miliarde de Euro, în creștere cu 20,1 % față de perioada similară a anului 2022 (+24,2 % la nivel constant al ratelor de schimb).
 
  • Vânzările Renault Group au crescut cu 10,9% la nivel global și cu 21,3% în Europa. 

 

Trimestrul al treilea 2023:

 

  • Cifra de afaceri a Renault Group se ridică la 10,5 miliarde de Euro, în creștere cu 7,6 % față de perioada similară a anului 20221, +13.8 % la nivel constant al ratelor de schimb). 
 
  • Cifra de afaceri a perimetrului Automobile se ridică la 9,4 miliarde de Euro, în creștere cu 5,0 % față de perioada similară a anului 2022 (+11.3 % la nivel constant al ratelor de schimb).
 
  • Vânzările Renault Group au crescut cu 6,1% la nivel global și cu 15,3% în Europa.
 
  • Impactul prețurilor continuă să fie robust, reprezentând 7,5 puncte procentuale în trimestrul al treilea.

 

Portofoliul de comenzi la nivel european se menține ridicat, reprezentând, la sfârșitul lunii septembrie, echivalentul a 2,5 luni de vânzări.

 

Previziunile pe întregul an 2023 sunt confirmare: 

 

  • O marjă operațională la nivel de Grup situată între 7% și 8%
  • Un free cash flow superior sau egal cu 2,5 miliarde de Euro.

“Renault Group a reușit din nou o performanță solidă în trimestrul al treilea, cifra de afaceri totală fiind în creștere cu 13,8% la nivel constant al ratelor de schimb. Am intrat în ultimul trimestru al anului cu încredere și confirmăm ameliorarea profitabilității începând cu a doua jumătate a anului, ca urmare a lansării noilor modele și a efectului benefic al programului de reduceri de costuri și a politicii noastre comerciale disciplinate, orientată către crearea de valoare. 

 

În paralel, continuăm punerea în aplicare a tuturor proiectelor prevăzute în planul strategic Revolution. Am lansat în mod oficial entitatea Horse și am semnat acordul de Joint Venture cu Geely. Ampere va deveni operațională în luna noiembrie și vom prezenta în detaliu strategia acestei noi entităţi cu ocazia unui eveniment „Capital Markets Day” care va avea loc în data de 15 noiembrie. 

 

Am anunţat, de asemenea, proiectul Flexis împreună cu Volvo Group și CMA CGM, proiect care pune bazele unei entităţi ce va răspunde într-un mod ingenios provocărilor legate de electrificarea vehiculelor utilitare destinate logisticii în mediul urban. Construim astfel, treptat, viitoarea noastră companie auto de nouă generație.

 

Nu în ultimul rând, ca urmare a semnării, în luna iulie, a acordurilor definitive cu privire la evoluția Alianței, confirmăm faptul că încheierea tranzacției va avea loc până la sfârșitul anului, așa cum este planificat. Aceasta va conduce la crearea de valoare suplimentară prin proiecte operaționale comune și va oferi Renault Group oportunitatea de a realoca într-un mod optim o parte din capitalul său."  

 

Thierry Piéton, Chief Financial Officer Renault Group

Proiectele Revolution – stadiul la zi: 

 

Horse (entitate dedicată sistemelor de propulsie clasice și hibride cu emisii scăzute): 

 

  • Creare efectivă la data de 1 iulie 2023. 
 
  • Semnarea acordului de Joint Venture (JV) cu Geely la 11 iulie, ceea ce va permite deconsolidarea Horse și lansarea noului JV la data finalizării tranzacției. 
 
  • Negocieri în curs cu Aramco.
 
 

Ampere: 

 

  • Creare efectivă în luna noiembrie.
 
  • Capital Markets Day în data de 15 noiembrie
 
  • Urmărirea celui mai bun moment pentru o listare la Bursă, cel mai probabil în Semestrul 1 al anului 2024. 
 
 

Proiectul Flexis: 

 

  • Acorduri semnate de Renault Group și Volvo Group pentru lansarea unei noi companii (cu participare inițială 50%-50%) cu scopul de a construi o nouă generație de vehicule utilitare 100% electrice.
 
  • CMA CGM Group se va alătura noii companii.
 
  • Noua companie va deveni operațională la începutul anului 2024.
 

Alianța: 

 

  • Acorduri definitive semnate în iulie 2023. Încheierea tranzacției așteptate pentru Trimestrul 4, așa cum e planificat. Odată finalizată tranzacția, Renault Group va putea încasa valoarea cotei de acțiuni Nissan transferate către un trust francez.

Rezultate Comerciale: Fapte marcante în trimestrul al treilea

Vânzările globale ale Renault Group au ajuns în Trimestrul 3 la 511.000 unități, în creștere cu 6,1% față de perioada similară a anului 2022. În Europa, vânzările au crescut cu 15,3%.

 

  • Vânzările mărcii Renault au ajuns la aproape 357.000 unități, în creștere cu 11,0% față de trimestrul 3 al anului trecut. În Europa, vânzările mărcii Renault au crescut cu 24,8%, până la 223.000 unități. 
 
  • Pe ansamblul primelor nouă luni ale anului 2023, Renault își consolidează locul al doilea în clasamentul celor mai vândute mărci din Europa, cu livrări în creștere cu 22,2% față de perioada similară a anului 2022 și își reafirmă poziţia de lider pe piața auto franceză.
 
  • Renault continuă să înregistreze rezultate peste evoluția pieței în cea ce privește vânzările de vehicule utilitare. În primele 9 luni, marca a livrat cu 21% mai multe utilitare decât în perioada similară a anului trecut (în Europa, procentul de creștere este de 25.5%). Renault este lider la nivel european pe piața vehiculelor utilitare ușoare (LCV).

 

  • Vânzările Dacia s-au cifrat în primele 9 luni ale anului la 494.000 unități, cu 16,7% mai mult decât în perioada similară a anului trecut. În trimestrul al treilea, Dacia a vândut 148.000 de vehicule, cu 2,4% mai mult decât în trimestrul 3 al anului 2022. 
 
  • Cele 4 modele de bază ale gamei Dacia au înregistrat creșteri semnificative ale vânzărilor în primele 9 luni ale anului: Spring +40,6%, Sandero +18,3%, Duster +4,1% și Jogger, +76,1%.
 
  • În segmentul de retail, Dacia se menține pe locul al doilea la nivel european.
 
  • Alpine a înregistrat peste 1.000 de unități vândute în trimestrul al treilea al anului curent, în creștere cu 31% față de perioada similară a anului 2022.

Efect pozitiv al prețurilor, de 7,5 puncte:

 

  • Focus pe vânzările către clienții persoane fizice, 64% din vânzările Renault Group fiind realizate pe acest segment pe principalele 5 piețe ale Grupului din Europa.
 
  • Vânzările de autoturisme ale mărcii Renault în segmentul C și cele superioare la nivel european au crescut cu 27 % în trimestrul al treilea din 2023 față de perioada similară a anului trecut. 
 
  • Renault Megane E-Tech 100% Electric a înregistrat 11.500 unități vândute în trimestrul al treilea din 2023, aproximativ 70 % din vânzări fiind reprezentate de versiunile superioare și 80 % de motorizarea cea mai puternică. Modelul are o pondere de 2,2% în vânzările totale pe piața BEV din Europa.
 
  • Renault Austral a înregistrat aproape 21.000 de unități vândute în trimestrul al treilea din 2023, versiunile hibride reprezentând 65 % din total, iar versiunile superioare ale gamei, 60 %. 
 
  • Renault Espace, lansat în luna iunie, a extins oferta de modele Renault și a înregistrat deja aproape 2.400 de unități vândute. În perioada următoare, modelul va fi introdus, progresiv, pe noi piețe. 

 

Renault Group își continuă ofensiva în domeniul electrificării:

 

  • Vânzările de autoturisme electrificate ale mărcii Renault au crescut cu 22 % în trimestrul al treilea din 2023 față de perioada similară a anului 2022, reprezentând 43% din vânzările de autoturisme ale mărcii în Europa. Vehiculele full electric reprezintă 11 % din vânzările mărcii în Europa în trimestrul al treilea din 2023. 
 
  • Tendința actuală este susținută de Espace E-Tech Hybrid și de sosirea Noului Clio cu motorizare hibridă. Începând din 2024, gama de vehicule electrice Renault se va extinde, odată cu lansarea modelelor Scenic E-Tech și Renault 5.
 
  • Versiunea Hybrid 140 reprezintă 25 % din comenzile modelului Dacia Jogger. Jogger este un model cheie în strategia Dacia de a atrage noi clienți iar versiunea hibridă susține tendința de electrificare a mărcii.
 
  • Dacia Spring (100 % electric) a înregistrat aproape 16.000 de unități vândute în Europa în trimestrul al treilea din 2023. Modelul s-a situat pe locul al treilea în clasamentul celor mai vândute vehicule electrice către clienții persoane fizice, fiind cel mai accesibil BEV de pe piața europeană.

Cifra de afaceri în trimestrul al treilea

Cifra de afaceri a Renault Group în Trimestrul 3 din 2023 s-a ridicat la 10,5 miliarde de Euro, cu 7,6 % mai mult față de nivelul înregistrat în perioada similară a anului 2022.

 

La rate de schimb constante, cifra de afaceri a Grupului a crescut cu 13,8 %.

 

Cifra de afaceri a perimetrului Automobile s-a cifrat la 9,4 miliarde Euro, în creștere cu 5,0 % față de nivelul înregistrat în trimestrul al treilea al anului 2022, sau +11,3 % la nivel constant al ratelor de schimb. Efectul negativ al ratelor de schimb, de -6,3 puncte procentuale, este legat în principal de devalorizarea peso-ului argentinian și, într-o măsură mai mică, a lirei turcești. 

 

Celelalte evoluții se explică prin:

 

  • Un efect al volumelor de vânzări de -1,6 puncte procentuale, cauzat de nivelul mai ridicat de de stocare în rețeaua independentă de dealeri în trimestrul al treilea din 2023 față de perioada similară din 2022 și revenirea la evoluțiile sezoniere normale.
 
  • Un mix geografic de +3,1 puncte procentuale, ca urmare a unui nivel mai ridicat al vânzărilor pe piețele europene.
 
  • Un efect puternic al prețului, de +7,5 puncte procentuale, care reflectă continuarea politicii comerciale concentrate pe valoare. 
 
  • Un efect stabil al mix-ului produs (-0,4 puncte procentuale), ca urmare a menținerii pe piață a modelului Clio faza 1, cu un nivel de profitabilitate per unitate inferior față de media Renault Group și un nivel mai scăzut al facturărilor pentru modelul Megane E-tech, care a atenuat efectul favorabil indus de performanța comercială a modelelor Austral și Espace.
 
  • Un efect pozitiv al vânzărilor către parteneri, de +2,9 puncte procentuale, legat în principal de dinamica pieței vehiculelor utilitare, care susține vânzările pentru Nissan, Renault Trucks și Mercedes-Benz, precum și de producția modelului ASX pentru Mitsubishi Motors. 
 
  • Un efect "Altele" de -0,2 puncte procentuale. Diminuarea contribuției vânzărilor realizate de rețeaua Renault Retail Group ca urmare a cedării de sucursale a fost parțial compensată de performanța vânzărilor de piese de schimb și de servicii.
 

 

Serviciile de Mobilitate au contribuit cu 11 milioane de Euro la cifra de afaceri a trimestrului al treilea din 2023, față de 9 milioane de Euro în perioada similară a anului trecut. 

 

Mobilize Financial Services a înregistrat o cifră de afaceri de 1 102 milioane de Euro în trimestrul al treilea, cu 36,4% mai mult față de rezultatul obţinut în perioada similară a anului 2022, ca urmare a unui nivel mai ridicat al dobânzilor și a creșterii numărului de contracte, în condițiile creșterii valorii medii a sumei finanțate per unitate.  

 

Activul productiv mediu (52,1 miliarde Euro) a crescut cu 15,6 % față de perioada similară a anului 2022. Aceasta se explică prin restocarea vehiculelor la dealeri și prin creșterea cu 15,9 % a noilor finanțări pentru susținerea vânzărilor rețelei comerciale. 

 

La data de 30 Septembrie 2023, stocurile totale (inclusiv cel al rețelei independente) au scăzut la 542.000 vehicule:

 

  • Stocul Grupului a scăzut la 226 000  vehicule.
 
  • Stocul rețelei de dealeri independenți s-a cifrat la 316 000 vehicule. 
 

 

Spre comparație, la sfârșitul lunii iunie 2023, nivelul stocului se ridica la 569.000 vehicule, valoarea actuală fiind în linie cu obiectivul anunțat de a diminua stocul total sub 500.000 de vehicule până la sfârșitul anului. 

 

Nivelul stocului curent corespunde portofoliului de comenzi, care, la sfârșitul lunii septembrie, reprezintă echivalentul a 2,5 luni de vânzări. 

Perspective Financiare pe anul 2023

Renault Group reconfirmă perspectivele sale financiare pe întregul an 2023:

 

  • o marjă operațională a Grupului cuprinsă între 7 % și 8 %.
 
  • un free cash flow superior sau egal cu 2,5 miliarde Euro.

Despre Renault Group

Renault Group se află în avangarda unei mobilități care se reinventează. Având o expertiză unică în domeniul electrificării și beneficiind de alianța sa cu Nissan si Mitsubishi Motors, Renault Group se bazează pe complementaritatea celor patru mărci ale sale – Renault, Dacia, Alpine și Mobilize, și propune clienților săi soluții de mobilitate durabile și inovatoare. Prezent în peste 130 de țări și având peste 111.000 de salariați, Grupul  a vândut 2,1 milioane de vehicule în 2022. Obiectivul său este cel al unei mobilități care să îi apropie pe oameni. Pregătit oricând să facă față provocărilor, atât pe șosea, cât și în competiție, Grupul este angajat într-o transformare ambițioasă și generatoare de valoare. Aceasta este centrată asupra dezvoltării de tehnologii și de servicii inedite, precum și a unei game de autovehicule competitive, echilibrate si electrificate. Preocupat de protejarea mediului înconjurător, Renault Group are ambiția de a ajunge la emisii zero de CO2 în Europa în 2040.

 

https://www.renaultgroup.com/en

Vezi mai multe