Corporate
12.07.2022
În primul semestru al anului 2022, vânzările Renault Group la nivel global s-au cifrat la 1.000.199 unităţi, în scădere cu -12,0 % faţă de perioada similară a anului 2021. Acest rezultat, calculat la perimetru echivalent (fără Rusia), a fost înregistrat într-un context perturbat de criza componentelor electronice şi marcat de încetarea activităților Grupului în Rusia.
Renault Group îşi continuă politica comercială orientată spre crearea de valoare, care a dus la creșterea ponderii vânzărilor realizate prin canalele cele mai profitabile. Astfel, procentul vânzărilor către clienţii persoane fizice pe principalele 5 pieţe europene (Franţa, Germania, Italia, Spania, Marea Britanie), se situează la 66 %, faţă de 53% în primul semestru din 2021.
Marca Renault continuă să afișeze o creștere puternică pe piaţa vehiculelor electrificate: gama E-Tech (vehicule electrice şi motorizări hibride) reprezintă 36% din vânzările de autoturisme în Europa în primul semestru al anului 2022 (faţă de 26 % în perioada similară a anului 2021). Vânzările mărcii Renault în segmentul C cresc cu 12 % faţă de cele realizate în semestrul 1 al anului 2021, susținute de succesul modelului Arkana, care înregistrează peste 40.000 de unităţi vândute în acest an, versiunile E-Tech (HEV) fiind în prezent cele mai solicitate (59 %).
Dacia continuă să se afle pe locul al treilea în clasamentul mărcilor cu cele mai mari vânzări către clienţii persoane fizice din Europa. Înmatriculările sale au crescut cu 5,9 % faţă de cele realizate în primul semestru al anului 2021. Acest succes se datorează în mare măsură popularității modelelor Sandero, care rămâne, pentru al cincilea an consecutiv, cel mai vândut model către clienţii particulari la nivel european, şi Duster, cel mai vândut SUV către persoane fizice din Europa începând din 2018.
Marca Alpine înregistrează, de asemenea, o creștere puternică a vânzărilor. Astfel, volumul înmatriculărilor este cu peste 70% mai mare decât cel înregistrat în primul semestru al anului 2021, perioadă care marca deja un record.
Expansiunea internațională a continuat odată cu lansarea mărcii Alpine în Slovenia şi în Republica Cehă. Primul semestru a adus şi o evoluție la nivelul ofertei produs, prin lansarea noii game A110, ale cărei comenzi s-au dublat faţă de anul trecut.
Portofoliul de comenzi al Renault Group în Europa rămâne la un nivel ridicat, echivalent cu 4,1 luni de vânzări la data de 30 iunie 2022. Mégane E-Tech Electric cunoaște un real succes, cu 20.000 de comenzi în patru luni. Dacia Spring continuă să figureze printre jucătorii importanți pe piaţa vehiculelor electrice, cu o medie lunară de peste 5.000 de comenzi în primul semestru. În acelaşi interval, Dacia Jogger a înregistrat în total peste 50.000 de comenzi.
Despre Renault Group
Renault Group se află în avangarda unei mobilități care se reinventează. Având o expertiză unică în domeniul electrificării și beneficiind de alianța sa cu Nissan și Mitsubishi Motors, Renault Group se bazează pe complementaritatea celor 5 mărci ale sale - Renault – Dacia – LADA – Alpine și Mobilize – și propune clienților săi soluții de mobilitate durabile și inovatoare. Prezent în peste 130 de țări și având peste 170 000 de salariați, Grupul a vândut 2,7 milioane de vehicule în 2021. Obiectivul său este cel al unei mobilități care să îi apropie pe oameni. Pregătit oricând să facă față provocărilor, atât pe șosea cât și în competiție, Grupul este angajat într-o transformare ambițioasă și generatoare de valoare. Aceasta este centrată asupra dezvoltării de tehnologii și de servicii inedite precum și a unei noi game de vehicule competitive, echilibrate și electrificate. Preocupat de protejarea mediului înconjurător, Renault Group are ambiția de a ajunge la emisii zero de CO2 în Europa în 2040.