S1 2023: în continuare în creștere față de orientarea actualizată pe 29 iunie 2023:

 

Marjă operațională:

S1 2023 estimări la 29 iunie: >7%

S1 2023 actual: 7.6%

FY 2023 estimări inițiale: ≥6%

FY 2023 estimări revizuite în 29 iunie: Între 7% și 8%

 

Free Cash Flow:

S1 2023 estimări la 29 iunie:~€1.5 miliarde

S1 2023 actual: €1.8 miliarde

FY 2023 estimări inițiale: ≥€2 miliarde

FY 2023 estimări revizuite în 29 iunie: ≥€2.5 miliarde

 

Rezultate solide în S1 2023:

Venituri Renault Group: 26.8 miliarde EUR, +27,3% vs S11 2022

 

Profitabilitate: 

  • Marja operațională a Grupului: 7,6% din venit  (+3,0 puncte vs S1 2022),  reprezentând 2 miliarde EUR, o valoare mai mult decât dublă față de semestrul I 2022.
  • Marja operațională a perimetrului Automobile: 6,2% din venit (+4,1 puncte vs S1 2022), cu o valoare care s-a triplat față de semestrul I 2022, ajungând la 1,5 miliarde EUR. 

 

Venit net: 2,1 miliarde EUR, +3,8 miliarde EUR vs S1 2022

 

  • Free cash flow: 1,8 miliarde EUR, incluzând 0,6 miliarde EUR dividende de la Mobilize Financial Services, +0,8  miliarde EUR vs S1 2022, creștere obținută printr-o puternică performanță operațională.
  • O solidă poziție financiară netă a perimetrului Automobile: 2,2 miliarde EUR la 30 iunie 2023 (+1,6 miliarde EUR vs decembrie2022) 
  • Punctul de rentabilitate a scăzut cu 50% vs S1 2019 

 

“Renault Group a atins o performanță record în prima jumătate a anului 2023, atât în ceea ce privește profitabilitatea, cât și generarea de numerar. Aceste rezultate sunt consecința eforturilor noastre continue de a reduce costurile pe perioada ultimilor 3 ani și al strategiei noastre concentrate pe valoare, combinată cu primele beneficii ale unei ofensive de produse fără precedent. Bazele  noastre nu au fost niciodată la fel de solide și robuste.

 

În același timp, implementăm cu o viteză incredibilă proiectele noastre strategice care transformă Grupul în profunzime: am finalizat deja desprinderea Horse și am semnat un acord de joint-venture cu Geely pentru a da naștere unui campion mondial al motoarelor cu emisii reduse. În conformitate cu planul nostru, separarea Ampere va fi încheiată în a doua jumătate a acestui an: cu cât progresăm mai mult în acest proces, cu atât vedem mai clar avantajele competitive ale entității noastre EV & Software.

 

Renaulution livrează mai rapid și mai consistent! Ofensiva noastră de produse și proiectele noastre strategice vor îmbunătăți și mai mult performanța Grupului.

În cele din urmă, semnarea acordurilor definitive ale Alianței marchează intrarea oficială într-o nouă eră de cooperare. Aceste acorduri asigură existența unor oportunități de afaceri majore pentru cei trei parteneri, prin proiectele noastre operaționale, definesc implicarea puternică a Nissan în Ampere și oferă Grupului Renault o flexibilitate suplimentară semnificativă în alocarea capitalului, permițând vânzarea acțiunilor Nissan.“ a declarat Luca de Meo, CEO Renault Group.

 

Primele beneficii ale unei ofensive de produse fără precedent:

 

Vânzările Grupului la nivel mondial au atins 1.134.000 vehicule în primul semestru al anului 2023, cu 13% mai mult în comparație cu S1 2022. În Europa, vânzările au crescut cu 24% într-o piață care a evoluat cu 17%. 

 

  • Vânzările mărcii Renault la nivel mondial au ajuns la peste 772.000 de unități, aproape +12% față de semestrul 1 al anului 2022. În Europa, marca Renault și-a crescut vânzările cu 21%, la peste 500.000 de unități și revine pe podium drept a doua cea mai vândută marcă la nivelul continentului și prima din Franța.
  • Dacia a înregistrat vânzări în creștere cu 24%, ajungând  la peste 345.000 de unități la nivel mondial. În Europa, vânzările Dacia au crescut cu 30%, până la 301.000 de unități, datorită succesului de care s-a bucurat gama sa. Dacia Sandero rămâne cel mai bine vândut model către clienții persoane fizice din Europa. Dacia urcă pe locul 2 al podiumului european pe segmentul de retail2.
  • Alpine continuă să își îmbunătățească vânzările cu aproape 1.900 unități, + 9% versus S1 2022.

 

Puternic efect de preț de 8,8 puncte și un efect de mix de produse în creștere cu 3,5 puncte în prima jumătate a anului 2023 datorită politicii de vânzări axate pe valoare și succesul noilor produse:

 

  • 65% din vânzările Grupului au fost realizate pe canalul de retail în cele cinci țări principale ale RG în Europa3.
  • Vânzările mărcii Renault în segmentul C în Europa s-au îmbunătățit cu 42% față de S1 2022, datorită succesului modelelor Megane E-TECH Electric, Arkana și Austral. Segmentele C și superioare au reprezentat 42% din mixul de vânzări al mărcii Renault în Europa în prima jumătate a anului.
  • Renault Megane E-TECH Electric a înregistrat 23.000 de vânzări în primul semestru al lui 2023,  70% din acestea reprezentând versiuni de echipare superioare și mai mult de 80% având cel mai puternic motor.
  • Renault Austral a înregistrat aproape 40.000 de vânzări în primul semestru al 2023, cu 65% din mix în versiune hibridă și 60% în versiuni de echipare superioare. Recent lansat, Renault Espace își va extinde oferta.

 

Renault Group continuă ofensiva electrificării:

  • Marca Renault a înregistrat o creștere a volumului cu 18% a vânzărilor de autoturisme electrificate4 față de primul semestru din 2022, reprezentând 37% din vânzările de autoturisme ale mărcii în Europa. Vehiculele complet electrice au reprezentat 11% din vânzările de autoturisme ale mărcii.
  • Primul vehicul hibrid din gama Dacia a fost lansat în ianuarie 2023 - Dacia Jogger Hybrid 140 CP. Această versiune reprezintă deja mai mult de 25% din mixul de comenzi, în ciuda constrângerilor de componente. Jogger este un produs cheie pentru a atrage noi profiluri de clienți, iar versiunea sa hibridă susține strategia de electrificare treptată a Dacia.
  • Dacia Spring (100% electrică) a înregistrat peste 27.000 de vânzări în Europa în semestrul I 2023. A fost din nou pe podiumul vehiculelor electrice pe piața de retail din Europa în primul semestru.
  • Acest trend va fi susținut, în a doua jumătate, de Espace E TECH Hybrid și Noul Clio cu un motor hibrid în centrul gamei sale. Din 2024, gama electrică a Renault va accelera și mai mult această ofensivă, în special cu Scenic și Renault 5.

 

Registrul de comenzi solid al Grupului în Europa se află la 3,4 luni de vânzări la sfârșitul lunii iunie. Estimarea este de menținere peste ținta de 2 luni de vânzări pe durata întregului an 2023, chiar și cu o piață în scădere cu 30% față de 2019.

 

Progrese semnificative în proiectele Revolution 

Horse:

  • Desprinderea Horse, entitate Renault Group dedicată motorizărilor avansate ICE și hibride cu emisii reduse, în vigoare la 1 iulie 2023.
  • Semnarea unui acord Joint Venture pe 11 iulie 2023, care reunește Renault Group și entitățile Geely pentru a lansa cea mai importantă companie de tehnologie dedicată grupurilor motopropulsoare.
  • După cum s-a anunțat deja în martie 2023, Aramco evaluează o investiție strategică în această nouă companie. 

 

Ampere: 

  • Desprinderea va fi completă în semestrul al doilea al lui 2023, așa cum se estimase.
  • dentificarea celei mai bune ferestre pentru o IPO (Initial Public Offering), cel mai probabil în semestrul I 2024.
  • Progresul către reducerea costurilor cu 40% în baza unei analize pe fiecare model, începând cu următoarea generație de vehicule până în 2027.

 

Alpine: RedBird Capital Partners, Otro Capital și Maximum Effort Investments investesc 200 de milioane de euro în capitalul Alpine Racing Ltd (Regatul Unit), cu o participație de 24% pentru a accelera strategia de creștere și ambițiile sportive ale mărcii în Formula 1. Tranzacția estimează valoarea Alpine Racing Ltd (doar entitatea producătoare de șasiuri) în jurul a 900 de milioane USD în urma acestei investiții.

 

Alianță: Renault Group și Nissan au încheiat pe 26 iulie 2023 acordurile definitive pentru resetarea Alianței, pentru consolidarea parteneriatului de lungă durată și maximizarea strategiei de creare de valoare pentru toate părțile interesate.

Boulogne-Billancourt, 27 iulie 2023

 

Veniturile Renault Group au ajuns la 26.849 milioane de euro, în creștere cu 27,3% față de semestrul I 2022. La cursuri de schimb constante, a crescut cu 30,6%.

 

Veniturile din perimetrul Automobile s-au situat la 24.850 de milioane de euro, în creștere cu 27,0% față de semestrul I 2022. Include 3,2 puncte de efect negativ al cursului de schimb, în principal legat de devalorizarea pesoului argentinian și a lirei turcești. La cursuri de schimb constante5, a crescut cu 30,2%.

 

Efectul de volum a fost de +15,0 puncte datorită succesului comercial al vehiculelor combinat cu o disponibilitate îmbunătățită a componentelor electronice. Facturile au depășit vânzările din cauza nivelului ridicat de vehicule aflate încă în tranzit între fabricile noastre și clienții noștri finali, ca urmare a tensiunilor logistice active în prima jumătate a anului.

 

Efectul pozitiv al prețului, cu +8,8 puncte, a continuat să fie foarte puternic și reflectă strategia comercială a Grupului axată pe valoare, și nu pe volum, precum și creșterea prețurilor pentru a compensa inflația costurilor și o optimizare a reducerilor comerciale.

 

În primul semestru al anului 2023, efectul mixului de produse a fost de +3,5 puncte, în principal datorită succesului Megane E-TECH Electric și Austral.

 

Impactul vânzărilor către parteneri a fost pozitiv cu +1,6 puncte, susținut de producția de ASX pentru Mitsubishi Motors de la începutul anului, precum și de o piață dinamică a vehiculelor utilitare care a adus volume suplimentare către Nissan, Renault Trucks și Mercedes-Benz.

 

Grupul a înregistrat o marjă operațională record de 7,6% din venituri, față de 4,6% în semestrul I 2022, în creștere cu +3,0 puncte. Acest indicator a continuat să se îmbunătățească succesiv de la 6,3% în semestrul II 2022, la 7,6% în semestrul I 2023. S-a situat la 2,040 milioane EUR și s-a dublat față de semestrul I 2022.

 

Valoarea marjei operaționale din perimetrul Autovehicule s-a triplat și s-a situat la 1,541 milioane EUR față de 420 milioane EUR în semestrul I 2022. Aceasta a reprezentat 6,2% din veniturile din perimetrul Autovehicule, îmbunătățindu-se cu 4,1 puncte față de semestrul I 2022.

 

Efectul de volum de +763 milioane EUR și efectul pozitiv mix/preț/evoluție de +1,771 milioane EUR au ilustrat succesul vehiculelor și al politicii comerciale centrate pe valoare. Efectul pozitiv de mix/preț/evoluție a compensat mai mult decât creșterea costurilor care a însumat -1,181 milioane EUR. Aceasta din urmă s-a explicat în principal prin impactul reportării materiilor prime și al creșterilor prețurilor la energie, al costurilor logisticii și ale forței de muncă.

 

Marja operațională include, de la începutul lunii noiembrie 2022 și până la deconsolidarea Horse, un efect pozitiv non-cash al încetării amortizării acestor active deținute în vederea vânzării. A reprezentat 275 milioane EUR în semestrul I 2023. Ajustată din impactul pozitiv Horse, marja operațională a Grupului ar fi fost de 6,6% în semestrul I 2023, comparativ cu o marjă operațională de 4,6% în semestrul I 2022.

 

Contribuția Mobilize Financial Services (finanțarea vânzărilor) la marja operațională a Grupului a atins 518 milioane de euro, în scădere cu 48 de milioane de euro față de semestrul I 20226 din cauza impactului nerecurent al evaluării swap-urilor legate de creșterea ratei dobânzii în Europa de la începutul anului 2022. Excluzând acest efect unic, Mobilize Financial Services a înregistrat o marjă operațională în creștere cu 9% față de semestrul I 2022. Noile finanțări au crescut cu 19% față de semestrul I 2022, în special datorită creșterii puternice a înmatriculărilor și a creșterii cu 11% a sumei medii finanțate.

 

Alte venituri și cheltuieli din exploatare au fost pozitive: la 56 milioane EUR (față de -49 milioane EUR în semestrul I 2022) și s-au explicat în special prin cedările de active de +227 milioane EUR legate de vânzarea terenurilor din Boulogne-Billancourt și a mai multor filiale comerciale ale Grupului și sucursale Renault Group Retail, care au compensat mai mult decât costurile de restructurare legate de reorganizarea Renaulution.

 

După luarea în considerare a altor venituri și cheltuieli din exploatare, venitul operațional al Grupului a fost de 2,096 milioane EUR, față de 923 milioane EUR în semestrul I 2022 (+1,173 milioane euro față de semestrul I 2022).

 

Venitul și cheltuielile financiare nete s-au ridicat la -260 milioane EUR, comparativ cu -236 milioane EUR în semestrul I 2022. Creșterea se explică prin impactul hiperinflației din Argentina, compensat parțial de impactul pozitiv al creșterii ratelor dobânzilor asupra poziției nete de numerar.

 

Contribuția companiilor asociate s-a ridicat la 566 milioane EUR, față de 214 milioane EUR în semestrul I 2022. Aceasta a inclus 582 de milioane de euro aferente contribuției Nissan.

 

Impozitele curente și amânate au reprezentat o cheltuială de -278 milioane EUR comparativ cu o cheltuială de -254 milioane EUR în semestrul I 2022. Creșterea este legată de îmbunătățirea venitului înainte de impozitare. Astfel, venitul net a fost de 2.124 de milioane de euro, în creștere cu 3.800 de milioane de euro față de S1 2022, iar venitul net, cota Grupului, a fost de 2.093 de milioane de euro (sau 7,70 de euro pe acțiune). Pentru reamintire, în semestrul I 2022, venitul net din activitățile întrerupte s-a ridicat la -2,323 milioane EUR din cauza ajustării fără numerar aferente cedării activităților industriale din Rusia.

 

Free cash flow-ul din perimetrul Automobile este la un nivel record în semestrul I 2023 și a ajuns la 3.292 milioane euro, în creștere cu aproximativ 650 milioane euro față de semestrul I 2022. Include 600 de milioane EUR din dividende Mobilize Financial Services, față de 800 de milioane EUR în semestrul I 2022.

 

Excluzând impactul cedărilor de active, valoarea CAPEX și R&D netă a Grupului a fost de 1,859 milioane EUR,adică 6,9% din venituri, comparativ cu 8,0% din venituri în S1 2022. Dacă includem cedările de active, este de 6,2%.

 

Free cash flow-ul7  a fost de 1.775 de milioane de euro, luând în considerare o modificare negativă a necesarului de fond de rulment de -138 de milioane de euro. Retras din dividendul Mobilize Financial Services, a rămas la 1,175 milioane EUR față de 156 milioane EUR în semestrul I 2022.

 

La 30 iunie 2023, stocurile totale de vehicule noi (inclusiv cele din rețeaua de dealeri independenți) reprezentau 569.000 de vehicule. Acest nivel se explică prin tensiuni continue asupra logisticii din aval, care afectează capacitatea de a livra vehicule clienților finali. A scăzut ușor față de trimestrul I 2023, când se înregistrau 580.000 de unități. Această îmbunătățire va continua în semestrul al doilea din 2023, pe măsură ce tensiunile legate de logistică încep să se diminueze.Nivelul stocurilor trebuie respectat, având în vedere portofoliul de comenzi foarte solid, de 3,4 luni de vânzări la sfârșitul lunii iunie, cu mult peste nivelul nostru optim de aproximativ 2 luni.

 

Poziția financiară netă a perimetrului Autovehicule a fost de 2,185 milioane EUR la 30 iunie 2023, comparativ cu 549 milioane EUR la 31 decembrie 2022, o îmbunătățire de 1,6 miliarde EUR.În prima jumătate a anului 2023, Renault Group a efectuat, în avans, ultima rată de 1 miliard de euro pentru rambursarea anuală obligatorie a împrumutului unui pool bancar care beneficiază de garanția statului francez (PGE). Acest împrumut este acum rambursat integral.

 

Rezerva de lichiditate la sfârșitul lunii iunie 2023 a fost la un nivel ridicat, de 16,8 miliarde EUR.

Perspective financiare 2023

 

Renault Group confirmă actualizarea perspectivelor financiare pentru anul 2023 făcută pe 29 iunie 2023:

  • Marja operațională a Grupului între 7% și 8%
  • Free cash flow superior sau egal cu 2,5 miliarde EUR

Rezultatele consolidate ale Renault Group

În milioane de €:

Veniturile Grupului

  • 2022 S1(1): 21,089
  • 2023 S1: 26,849
  • Variație: +27.3%

 

Marja operațională

  • 2022 S1(1): 972
  • 2023 S1: 2,040
  • Variație: +1,068

 

% din venituri

  • 2022 S1(1): 4.6%
  • 2023 S1: 7.6%
  • Variație: +3.0 pts

 

Alte venituri și cheltuieli din exploatare

  • 2022 S1(1): -49
  • 2023 S1: 56
  • Variație: +105

 

Venit operațional

  • 2022 S1(1): 923
  • 2023 S1: 2,096
  • Variație: +1,173

 

Venituri și cheltuieli financiare nete

  • 2022 S1(1): -236
  • 2023 S1: -260
  • Variație: -24

 

Contribuția companiilor asociate

  • 2022 S1(1): 214
  • 2023 S1: 566
  • Variație: +352

 

din care Nissan:

  • 2022 S1(1): 325
  • 2023 S1: 582
  • Variație: +257

 

Impozite curente și amânate

  • 2022 S1(1): -254
  • 2023 S1: -278
  • Variație: -24

 

Venit net

  • 2022 S1(1): -1,676
  • 2023 S1: 2,124
  • Variație: +3,800

 

din care operațiuni continue:

  • 2022 S1(1): 647
  • 2023 S1: 2,124
  • Variație: +1,477

 

din care operațiuni abandonate:

  • 2022 S1(1): -2,323
  • 2023 S1: 0
  • Variație: +2,323

 

Venit net, cota Grup

  • 2022 S1(1): -1,367
  • 2023 S1: 2,093
  • Variație: +3,460

 

Free cash flow

  • 2022 S1(1): 956
  • 2023 S1: 1,775
  • Variație: +819

 

Poziția financiară netă pentru perimetrul Automobile

  • at 2022-12-31: 549
  • at 2023-06-30: +1,636

 

Informații adiționale

 

Situațiile financiare semestriale consolidate ale Renault Group la 30 iunie 2023 au fost revizuite de Consiliul de Administrație la 26 iulie 2023.

Auditorii statutari ai Grupului au efectuat o revizuire limitată a acestor situații financiare și raportul lor semestrial va fi emis în curând.

Raportul de profit, cu o analiză completă a rezultatelor financiare din primul semestru 2023, inclusiv conturi financiare consolidate, este disponibil pe www.renaultgroup.com în secțiunea „Finanțe”.

 

Conferință Rezultate Financiare S1 2023

Link pentru a urmări conferința de la ora 9:00, ora României, astăzi  (disponibilă și în reluare):

Live streaming Conferință Rezultate financiare Renault Group S1 2023

 

Despre Renault Group 

Renault Group se află în avangarda unei mobilități care se reinventează. Având o expertiză unică în domeniul electrificării și beneficiind de alianța sa cu Nissan si Mitsubishi Motors, Renault Group se bazează pe complementaritatea celor patru mărci ale sale – Renault, Dacia, Alpine și Mobilize, și propune clienților săi soluții de mobilitate durabile și inovatoare. Prezent în peste 130 de țări și având peste 111.000 de salariați, Grupul  a vândut 2,1 milioane de vehicule în 2022. Obiectivul său este cel al unei mobilități care să îi apropie pe oameni. Pregătit oricând să facă față provocărilor, atât pe șosea, cât și în competiție, Grupul este angajat într-o transformare ambițioasă și generatoare de valoare. Aceasta este centrată asupra dezvoltării de tehnologii și de servicii inedite, precum și a unei game de autovehicule competitive, echilibrate si electrificate. Preocupat de protejarea mediului înconjurător, Renault Group are ambiția de a ajunge la emisii zero de CO2 în Europa în 2040.https://www.renaultgroup.com/en 

Note de subsol

1. Cifrele din 2022 includ ajustări în urma primei aplicări a IFRS 17 „Contracte de asigurare”.

2. Vehicule de persoane către clienți privați din Europa (Sursa Dataforce, lista țărilor europene cu vânzări pe canalul de retail) = Germania, Austria, Belgia, Croația, Danemarca, Spania, Finlanda, Franța, Ungaria, Italia, Luxemburg, Norvegia, Țările de Jos, Polonia, Portugalia , Cehia, România, Regatul Unit, Slovacia, Slovenia, Suedia, Elveția. 

3. Autovehicule de persoane in  Franta, Germania, Spania, Italia, UK.

4. Include EV, Hybrid (HEV) și  Plug-In Hybrid (PHEV), exclude Mild-Hybrid (MHEV).

5. Pentru a analiza variația veniturilor consolidate la cursuri de schimb constante, Renault Group recalculează veniturile pentru perioada curentă prin aplicarea cursurilor de schimb medii ale perioadei precedente.

6. Cifrele din 2022 includ ajustări în urma primei aplicări a IFRS 17 „Contracte de asigurare”.

7. Free cash flow: flux de numerar după dobânzi și impozite (excluzând dividendele primite de la companiile listate) mai puțin investițiile tangibile și intangibile nete de cedări +/- modificarea necesarului de capital de lucru.