• Cifra de afaceri a Renault Group a crescut cu 20,5 % față de trimestrul al treilea al anului 2021 ajungând la 9,8 miliarde de euro.
  • Cifra de afaceri a activității Automobile se ridică la 9 miliarde de euro, în creștere cu 21,7 %1 ; vânzările mondiale ale Renault Group în perioada respectivă se ridică la 481 000 de vehicule.
  • Grupul Renault își accelerează în continuare politica sa comercială concentrată pe valoare, inițiată acum doi ani:
    • Un efect pozitiv al prețului, de 12,8 puncte pe parcursul trimestrului, cea mai bună performanță istorică.
    • O creștere puternică a ponderii vânzărilor pe cele mai profitabile canale: 70% din vânzări către persoane fizice (+6 puncte față de trimestrul 3 2021 ) în cele mai importante cinci piețe ale Europei
    • O creștere a ponderii vânzărilor în segmentul C și în segmentele superioare în totalul vânzărilor grupului: +5 puncte până la 41%.
    • Optimizarea continuă a politicii de discount.
  • Această politică comercială este susținută de succesul noilor produse, care permit Renault Group să-și consolideze poziția de lider în mobilitatea hibridă și electrică:
    • Renault Megane E-tech Electric înregistrează un început de carieră promițător, cu peste
    37.000 de comenzi de la lansarea sa în trimestrul al doilea. Din totalul comenzilor, 75% sunt pentru versiunile superioare și 85% pentru motorizarea de vârf.
    • Renault Arkana a înregistrat peste 60.000 de comenzi în 2022, dintre care 60% în versiunea E-tech și 60% pe canalul de retail.
    • Renault Austral, ale cărui vânzări încep în această perioadă, marchează revenirea mărcii în segmentul C-SUV.
    • Dacia Jogger înregistrează peste 65.000 de comenzi de la începutul anului 2022, cu un mix de 60% pentru versiunile superioare și peste 50% pentru versiunea GPL și pentru configurația cu 7 locuri.
    • Dacia Sandero rămâne cel mai bine vândut vehicul în rândurile clienților privați din Europa.
    • Cu peste 45.000 de comenzi înregistrate în acest an, Dacia Spring este al
    treilea cel mai bine vândut vehicul electric către persoanele fizice din Europa.
  • Gama E-tech (electrică și hibridă) reprezintă 38% din vânzările de autoturisme marca Renault în Europa în primele 9 luni, în creștere cu 12 puncte față de primele 9 luni din 2021.
  • Portofoliul de comenzi al Grupului în Europa rămâne la un nivel istoric: la sfârșitul lunii septembrie, acesta era stabil ca volum față de sfârșitul lunii iunie.
  • Renault Group își confirmă perspectivele financiare pentru 2022.
  • Renault Group va prezenta, în cadrul evenimentului intitulat Capital Market Day din 8 noiembrie 2022, al doilea capitol al strategiei sale „Renaulution”, precum și actualizarea obiectivelor sale financiare pe termen mediu.

 

„Renault Group progresează trimestru după trimestru. Creșterea activității în trimestrul al treilea continuă să reflecte politica noastră comercială centrată pe valoare, implementată în urmă cu 2 ani: îmbunătățirea politicii de prețuri, optimizarea discounturilor și prioritatea acordată celor mai profitabile canale de distribuție. De asemenea, Grupul începe să beneficieze de reînnoirea gamei odată cu debutul promițător al Renault Megane E-Tech Electric și lansarea cu succes a modelului Dacia Jogger. Renault Austral, a cărui lansare comercială este în desfășurare, consolidează revenirea Grupului în segmentul C. Aceștia sunt factori care îmbunătățesc competitivitatea Grupului și care ne vor permite să ne atingem obiectivele pentru 2022, în așteptarea dezvăluirii noilor ambiții pe termen mediu în cadrul evenimentului Capital Market Day din 8 noiembrie", a declarat Thierry Piéton, Director Financiar al Grupului Renault

Rezultate comerciale: fapte marcante ale trimestrului al 3-lea

Într-un context încă puternic perturbat de criza componentelor electronice, Renault Group a vândut în trimestrul al treilea 481.000 de vehicule, în scădere cu 2,4% față de perioada similară a anului precedent.

 

Renault Group își continuă politica comercială orientată spre crearea de valoare, ceea ce duce la creșterea ponderii vânzărilor sale pe canalele cele mai profitabile. În cele mai importante piețe auto din Europa (Franța, Germania, Spania, Italia, Regatul Unit), ponderea vânzărilor către persoane fizice a reprezentat în trimestrul al treilea al acestui an 70% (față de 64% în perioada similară din 2021).

Marca Renault își întărește poziția în Europa pe piața electrificată cu gama E-tech, care reprezintă 38% din vânzările sale de autoturisme în primele 9 luni ale anului, cu 12 puncte procentuale mai mult decât în 2021, pe o piață electrificată în proporție de 28%. Megane E-tech Electric a înregistrat deja peste 37.000 de comenzi de la lansarea sa în trimestrul al doilea , din care 75% pentru versiunile superioare și 85% pentru motorizarea de vârf. Gama de vehicule hibride (HEV și PHEV), formată din Renault Clio, Renault Captur, Renault Arkana și Renault Megane, a crescut cu 34% față de trimestrul 3 al anului 2021. Renault își confirmă astfel poziționarea ca jucător de referință în domeniul mobilității electrice și hibride. Gama hibridă va fi consolidată până la sfârșitul anului, odată cu lansarea modelului Austral în Spania și Franța, apoi la începutul lui 2023 în alte țări europene. Pe plan internațional, marca își continuă politica de electrificare odată cu lansarea gamei Renault E-tech în America Latină în prima jumătate a anului 2023.

 

Dacia continuă să se bucure de un succes major susținut de performanța modelelor sale pe piața de retail. Sandero rămâne cel mai bine vândut vehicul către clienții privați din Europa, iar Duster a atins 2 milioane de unități vândute de la lansare.

 

Dacia Spring afișează deja 45.000 de comenzi în Europa în 2022 și este cel mai bine vândut vehicul electric pentru persoane fizice din Franța și al treilea cel mai bine vândut vehicul electric către clienți privați din Europa.

 

Dacia Jogger este un succes confirmat, cu peste 65.000 de comenzi în 2022 și un mix de peste 60% pentru versiunile superioare. Toate modelele comandate începând din 16 iunie 2022 au noua identitate de brand prezentată publicului larg la Salonul Auto de la Paris.

 

Alpine se bucură de o creștere a comenzilor cu +68% de la începutul anului. Din totalul acestora, 78% sunt pentru versiunile de vârf și pentru seriile limitate. Astfel, cele 100 de exemplare A110 Jean Rédélé și primele 110 exemplare A110 R (pentru Radicale) au fost rezervate în mai puțin de 2 ore.

 

Portofoliul de comenzi al Grupului în Europa rămâne la un nivel istoric: la sfârșitul lunii septembrie, acesta era stabil ca volum față de sfârșitul lunii iunie.

Cifra de afaceri în trimestrul al treilea

Ca urmare a acordurilor de vânzare a acțiunilor deținute de Renault Group în cadrul filialei Renault Rusia către primăria orașului Moscova și a participației sale de 67,69% din AVTOVAZ către NAMI (Institutul Central Rus de Cercetare și Dezvoltare a Automobilelor și Motoarelor), anunțate în data de 16 mai 2022, activitățile din Rusia au fost deconsolidate în conturile Renault Group și tratate ca operațiuni întrerupte în conformitate cu IFRS 5, cu efect retroactiv de la 1 ianuarie 2022 .

 

Cifra de afaceri a activităților derulate în trimestrul al treilea 2022 nu mai include prin urmare operațiunile industriale din Rusia. Veniturile grupului pentru trimestrul al treilea din 2021 au fost retratate în conformitate cu acest perimetru de activitate (impactul este de -537 milioane euro pentru AVTOVAZ și -330 milioane euro pentru Renault Rusia).

 

Cifra de afaceri a Renault Group în trimestrul 3 din 2022 a fost de 9,8 miliarde de euro, în creștere cu 20,5% față de perioada similară din 2021. Calculate la perimetru și cursuri de schimb constante, veniturile Grupului au crescut cu 19,4%.

 

Cifra de afaceri a activității Automobile a ajuns la 9 miliarde de euro, în creștere cu 21,7% față de trimestrul 3 al anului 2021. Această creștere se explică prin următoarele elemente:

 

• Un efect de volum de +12,5 puncte procentuale legat în principal de o reducere a stocurilor rețelei în trimestrul al treilea din 2022 comparativ cu perioada similară a anului 2021, care fusese puternic afectată de criza componentelor.

• Un efect pozitiv al prețului de 12,8 puncte procentuale, după creșterile de 5,6 puncte în primul trimestru și de 8,4 puncte în cel de-al doilea. Acest efect reflectă continuarea politicii comerciale centrată pe valoare, optimizarea politicii de discount și creșterile de preț pentru a compensa inflația costurilor și evoluțiile cursului valutar.
• Un efect al mix-ului de produse de +1,7 puncte procentuale rezultat din lansarea cu succes a Megane E-tech Electric în cursul trimestrului precedent.
• Un impact al vânzărilor către parteneri de -2,3 puncte, legat în principal de scăderea producției de motoare diesel și de vehicule pentru partenerii noștri (încheierea contractelor Opel Movano și Fiat Talento la sfârșitul anului 2021).
• Un efect al perimetrului „Alte activități” de -3,0 puncte procentuale, legat de scăderea contribuției vânzărilor în rețea ca urmare a vânzării de sucursale și a scăderii vânzărilor de vehicule rulate. Acesta din urmă se explică prin scăderea parcului de vehicule cu angajament de preluare, a căror returnare alimentează stocul de vehicule uzate.

 

Serviciile de Mobilitate au contribuit cu 9 milioane de euro la cifra de afaceri din trimestrul al treilea, comparativ cu 6 milioane de euro în perioada similară din 2021.

 

Mobilize Financial Services (fostă RCI Bank and Services) a generat venituri de 823 milioane euro în trimestrul 3, în creștere cu 8,4% față de perioada similară a anului trecut. Suma medie finanțată pentru contracte noi este în creștere și face posibilă compensarea scăderii cu 11,9% a numărului de contracte noi legate de scăderea înmatriculărilor.

 

La 30 septembrie 2022, stocul total (inclusiv cel din rețeaua de dealeri independenți) reprezenta 421.000 de vehicule față de 340.000 de vehicule la sfârșitul lunii septembrie 2021. Inventarele independente ale rețelei rămân la un nivel scăzut, la 184.000 de vehicule. Stocurile grupului de 237.000 de vehicule reflectă nivelul ridicat de producție din timpul verii pentru a satisface cererea în trimestrul 4.

Perspective și strategie

Renault Group își confirmă perspectivele financiare pentru 2022:

• o marjă operațională a grupului de peste 5%.
• Un free cash-flow operațional al activității Automobile de peste 1,5 miliarde de euro .

 

Renault Group va prezenta, în cadrul evenimentului Capital Market Day din 8 noiembrie 2022, al doilea capitol al strategiei sale „Renaulution”, precum și actualizarea obiectivelor sale financiare pe termen mediu.

 

Despre Renault Group

Renault Group se află în avangarda unei mobilități care se reinventează. Având o expertiză unică în domeniul electrificării și beneficiind de alianța sa cu Nissan și Mitsubishi Motors, Renault Group se bazează pe complementaritatea celor 5 mărci ale sale - Renault – Dacia – LADA – Alpine și Mobilize – și propune clienților săi soluții de mobilitate durabile și inovatoare. Prezent în peste 130 de țări și având peste 170 000 de salariați, Grupul a vândut 2,7 milioane de vehicule în 2021. Obiectivul său este cel al unei mobilități care să îi apropie pe oameni. Pregătit oricând să facă față provocărilor, atât pe șosea cât și în competiție, Grupul este angajat într-o transformare ambițioasă și generatoare de valoare. Aceasta este centrată asupra dezvoltării de tehnologii și de servicii inedite precum și a unei noi game de vehicule competitive, echilibrate și electrificate. Preocupat de protejarea mediului înconjurător, Renault Group are ambiția de a ajunge la emisii zero de CO2 în Europa în 2040.

 

www.renaultgroup.com