Corporate
18.01.2023
- În Europa, Renault se situează pe locul al treilea în clasamentul mărcilor electrificate3 (pe piața Vehiculelor de Persoane) cu o creștere de 12 % față de 2021 și pe aceeași poziție a treia pe piața vehiculelor 100 % electrice. Renault își îmbunătățește mix-ul de vânzări, mai mult de 50% fiind realizate către clienții privați (+8 puncte procentuale față de 2021). Vânzările Renault în segmentul C cresc la rândul lor cu 21 % față de 2021 datorită succesului modelelor Arkana (80.000 de unități) și Mégane E-Tech electric (33.000 de unități).
- În afara Europei, Renault își consolidează prezența pe piețele cheie: Turcia (+22,6 % vs 2021), Maroc (+11,4 % vs 2021) și America Latină (+8 % vs 2021).
- Sandero, cel mai vândut vehicul din Europa către persoanele fizice începând din anul 2017 ;
- Duster, al doilea vehicul cel mai vândut din Europa către persoanele fizice și cel mai bine vândut SUV către aceeași categorie de clienți începând din anul 2018;
- Jogger (aflat în primul său an de comercializare), locul al doilea în Europa în clasamentul vehiculelor din segmentul C (exceptând modelele SUV) cu cele mai mari vânzări către persoanele fizice;
- Spring, locul al treilea în Europa în clasamentul celor mai bine vândute vehicule electrice către persoanele fizice.
Vânzările mondiale ale Renault Group în funcţie de marcă: Descarcă PDF
Cele mai importante 15 piețe ale Renault Group în 2022: Descarcă PDF
Despre Renault Group
Renault Group se află în avangarda unei mobilități care se reinventează. Având o expertiză unică în domeniul electrificării și beneficiind de alianța sa cu Nissan și Mitsubishi Motors, Renault Group se bazează pe complementaritatea celor 5 mărci ale sale - Renault – Dacia – LADA – Alpine și Mobilize – și propune clienților săi soluții de mobilitate durabile și inovatoare. Prezent în peste 130 de țări și având peste 170 000 de salariați, Grupul a vândut 2,7 milioane de vehicule în 2021. Obiectivul său este cel al unei mobilități care să îi apropie pe oameni. Pregătit oricând să facă față provocărilor, atât pe șosea cât și în competiție, Grupul este angajat într-o transformare ambițioasă și generatoare de valoare. Aceasta este centrată asupra dezvoltării de tehnologii și de servicii inedite precum și a unei noi game de vehicule competitive, echilibrate și electrificate. Preocupat de protejarea mediului înconjurător, Renault Group are ambiția de a ajunge la emisii zero de CO2 în Europa în 2040.
______________________
12021 și 2022 exceptând Renault Rusia și AVTOVAZ
2Excluzând importatorii
3Vehicule electrice, hibride și hibride plug-in