Corporate
17.01.2024
Vânzările la nivel mondial ale Renault Group au ajuns la 2.235.345 de unități în 2023, înregistrând o creștere de 9% față de anul precedent. Trei dintre brandurile Renault Group au cunoscut o evoluție puternică pe piața auto.
În Europa1, Renault Group beneficiază de lansările de noi modele și își majorează cota de piață, cu vânzări în creștere cu 18,6%, peste media pieței (+13,9 %).
Vânzările către clienții particulari reprezintă 65% din totalul vânzărilor Renault Group pe cele cinci piețe principale din Europa2.
Renault Group își continuă ofensiva în domeniul electrificării. Pentru a răspunde nevoilor clienților, grupul a implementat soluții de mobilitate durabile şi inovatoare și își intensifică eforturile în ceea ce privește tranziția energetică.
La sfârșitul lunii decembrie 2023, portofoliul de comenzi al Renault Group pe piața europeană reprezenta echivalentul vânzărilor pe două luni și jumătate.
Anul 2024 va fi unul bogat în lansări, cu nu mai puțin de 10 modele noi4.
1 Asociația Europeană a Producătorilor de Automobile (ACEA)
2 Franța, Italia, Germania, Spania, Marea Britanie.
3 Austria, Belgia, Croația, Republica Cehă, Danemarca, Elveția, Finlanda, Franța, Germania, Italia, Luxemburg, Olanda, Marea Britanie, Norvegia, Polonia, Portugalia, România, Slovacia, Slovenia, Spania, Suedia, Ungaria
4 10 lansări de vehicule în 2024, fără Renault Duster (comercializat în afara Europei) și restilizarea modelului Captur.
MARCA RENAULT
Marca Renault a înregistrat o performanță remarcabilă la nivel mondial, cu o creștere de +9,4% a vânzărilor (1.548.748 unități) față de anul precedent. Renault este cel mai bine vândut brand de automobile francez din lume.
Renault continuă totodată să înregistreze vânzări foarte bune pe piața vehiculelor utilitare, cu o creștere de 19,9%, superioară celei a pieței globale (+10,4%).
Anul trecut a fost marcat de prezentarea strategiei Renault «International game plan 2027». Cu cele 8 modele noi prevăzute să fie lansate între 2023 și 2027, acesta va asigura creșterea viitoare a mărcii pe piețele din afara Europei. În 2023, expansiunea internațională a fost susținută în principal de activitatea din Brazilia, Turcia și Maroc.
Europa
În Europa, vânzările de vehicule au crescut cu 19,3%, la 977.635 de unități (autoturisme + vehicule utilitare). Renault a depășit creșterea pieței europene (+13,9%) și și-a majorat cota de piață, urcând de pe locul 5 pe locul 2 în clasamentul european al mărcilor. Renault îşi continuă politica în domeniul comercial, concentrată pe generarea de valoare, cu una din două vânzări către clienţii persoane fizice.
Spania (30%), Italia (+37%) și Marea Britanie (+51%) sunt piețele care au contribuit cel mai mult la această creștere.
Renault își confirmă poziția de lider în Franța atât pe piața vehiculelor de persoane (279.914 unități, +18 %), cât și pe cea a vehiculelor utilitare (112.569 unități, +13%). Cel mai vândut model al mărcii pe piața franceză a fost Renault Clio, cu 111.741 de înmatriculări în 2023. Clio este în prezent al treilea cel mai vândut model din Europa, cu 219.365 unități.
Renault este totodată lider pe piața europeană de vehicule utilitare5, cu o creștere de 25,7%, pe o piață care a progresat cu 15,3%. Kangoo/Express (+32,4 %) și Master (+14,5 %) sunt lideri în segmentele lor respective.
Vânzări cu valoare adăugată ridicată și creștere a cotei de piață
Conform politicii sale comerciale centrate pe generarea de valoare, Renault și-a accelerat recucerirea segmentului C și a celor superioare (+26%) la nivel european.
5Exceptând vehiculele pick-up
Electrificarea, o strategie câștigătoare pe piața din Europa
Renault își continuă ofensiva în domeniul electrificării (modele hibrid și electrice). Opțiunile tehnologice asumate de brand se dovedesc pertinente, în conformitate cu aspirațiile clienților: o gamă 100% electrică, pe de o parte, și o gamă hibridă, pe de altă parte, pentru o tranziție energetică progresivă. Marca Renault a înregistrat o creștere a vânzărilor cu 19,7% pe piața autoturismelor electrificate (270.362 unități vândute), ocupând locul 3 în Europa. Vehiculele electrificate au reprezentat 39,7% din vânzările de autoturisme ale mărcii.
Această dinamică a fost susținută de o creștere cu 62% a vânzărilor vehiculelor HEV (hibride), până la 185.666 de unități înmatriculate. Austral, Clio și Captur se află în top 10 cele mai bine vândute vehicule hibride din Europa.
Megane E-Tech Electric, lansat la jumătatea anului 2022, a înregistrat 47.504 de vânzări în 2023 și este vehiculul care a repoziționat marca pe piața electrică (cu o rată de cucerire de noi clienți de la concurenți de 50% în Europa). Modelul se situează de acum în Top 3 al celor mai vândute vehicule din categoria sa, la nivel european.
În 2024, Renault va lansa Scénic E-Tech electric și Renault 5 E-Tech electric.
2024: un an istoric, cu noi lansări pentru marca Renault
În 2024, Renault anunță lansarea pe piață a 7 noi vehicule6:
67 lansări de vehicule pentru marca Renault în 2024, fără a lua în considerare Renault Duster (în afara Europei) și Captur restilizat.
MARCA DACIA
Un succes tot mai mare în Europa
În Europa, Dacia a vândut 562.890 de vehicule. Marca are un succes tot mai mare și înregistrează o creștere de 17,4 % (pe o piață în progres cu 13,9%). Dacia urcă astfel 4 poziții în clasamentul vânzărilor, ajungând pe locul 11 pe piața VP + VU. În segmentul VP, Dacia ajunge de acum pe locul 10 în Europa.
Performanța comercială a Dacia a fost impulsionată de introducerea noii identități vizuale, de marcă puternică ce propune «vehicule esențiale, cool, robuste, accesibile și performante ecologice», beneficiind de o gamă structurată în jurul a 4 modele de bază, fiecare din acestea în creștere față de 2022.
Cotă de piață record în Europa
Această performanță permite mărcii să atingă nivele record ale cotelor sale de piață:
Performanță susținută de o nouă identitate de marcă puternică
Rezultatele Dacia sunt susținute de o nouă identitate de marcă, structurată în jurul a 4 modele de bază. Dacia se bucură de una din cele mai ridicate rate de fidelitate, dar și de cucerire de noi clienți din întreaga piața auto.
2024: 2 noi vehicule
Dacia va lansa 2 noi modele:
La finalul anului, Dacia va prezenta Bigster, viitorul său model de segment C.
7 Austria, Belgia, Croația, Republica Cehă, Danemarca, Finlanda, Elveția Franța, Germania, , Italia, Luxemburg, Olanda, Marea Britanie, Norvegia, Polonia, Portugalia, România, Slovacia, Slovenia, Spania, Suedia, Ungaria,
În 2023, Alpine își continuă creșterea de două cifre în segmentul high-end pentru al treilea an consecutiv, cu 4.328 de vehicule vândute, în creștere cu 22,1%:
Strategia de dezvoltare internațională a mărcii Alpine
În 2023, Alpine își continuă strategia de dezvoltare internațională cu extinderea în țări noi precum Israel și Maroc, iar acum are 146 de puncte de vânzare în întreaga lume. Această expansiune va continua în 2024 odată cu sosirea Alpine în Turcia în prima jumătate a anului.
2024 pentru Alpine
Alpine începe anul 2024 cu un portofoliu de comenzi echivalent cu 7 luni de vânzări datorită startului foarte bun al modelului A110 R Turini lansat în decembrie 2023.
2024 va marca electrificarea mărcii Alpine, așa cum a anunțat în planul strategic Renaulution din 2021. Marca își va prezenta hot hatch-ul Alpine A290, primul vehicul Alpine 100% electric.
PERSPECTIVELE PIEȚEI ÎN 2024
În 2024, se așteaptă ca piața europeană și cea din America Latină să fie stabile, în timp ce piața din Eurasia să scadă cu 11%.
TOP 15 PIEȚE ALE RENAULT GROUP
2023 Cota de piață (%)
1. FRANȚA 551.373 25,6
2. ITALIA 187.249 10,6
3. TURCIA 176.983 14,4
4. GERMANIA 156.729 5,0
5. SPANIA 134.398 12,3
6. BRAZILIA 126.206 5,8
7. MAREA BRITANIE 102.980 4,6
8. BELGIA+LUXEMBURG 62.771 10,5
9. ROMÂNIA 61.445 38,1
10. MAROC 60.290 37,3
11. ARGENTINA 51.790 12,2
12. POLONIA 49.557 9,2
13. INDIA 48.321 1,0
14. MEXIC 43.779 3,2
15. OLANDA 39.688 9,0
Despre Renault Group
Renault Group se află în avangarda unei mobilități care se reinventează. Având o expertiză unică în domeniul electrificării și beneficiind de alianța sa cu Nissan si Mitsubishi Motors, Renault Group se bazează pe complementaritatea celor patru mărci ale sale – Renault, Dacia, Alpine și Mobilize, și propune clienților săi soluții de mobilitate durabile și inovatoare. Prezent în peste 130 de țări și având peste 111.000 de salariați, Grupul a vândut 2,1 milioane de vehicule în 2022. Obiectivul său este cel al unei mobilități care să îi apropie pe oameni. Pregătit oricând să facă față provocărilor, atât pe șosea, cât și în competiție, Grupul este angajat într-o transformare ambițioasă și generatoare de valoare. Aceasta este centrată asupra dezvoltării de tehnologii și de servicii inedite, precum și a unei game de autovehicule competitive, echilibrate si electrificate. Preocupat de protejarea mediului înconjurător, Renault Group are ambiția de a ajunge la emisii zero de CO2 în Europa în 2040.Mai multe informații: https://www.renaultgroup.com/en/