Cea mai vândută mașină către clienții particulari din Europa începând din 2017, Sandero este un succes comercial incontestabil al mărcii Dacia. Care sunt secretele reușitei sale? Un preț atractiv, desigur, dar și un design contemporan care exprimă robustețe, calitate și modernitate, precum și soluții ingenioase aplicate uneori în premieră. Să descoperim împreună, în cele ce urmează, detaliile din spatele acestui succes!
Dacia Sandero reprezintă înainte de orice răspunsul potrivit la o serie diversă de nevoi și așteptări ale clienților, de la cei care își doresc o mașină nepretențioasă pentru traficul din oraș până la cei care nu ezită să-și petreacă zilele de weekend alegând drumurile de țară și incursiunile în afara asfaltului.
Nu este de mirare că Sandero a devenit astfel un actor de prim plan al pieței auto din Europa, impunându-se chiar, începând din 2017, drept cel mai vândut autoturism către clienții particulari de pe continent. Dar cum a reușit acest model, lansat în 2008, să convingă de-a lungul a trei generații atât de mulți clienți cu tipologii atât de diverse, fără a-și schimba valorile fundamentale?
"În momentul în care am conceput noul Sandero am făcut o paralelă cu opera sculptorului român Constantin Brâncuși și cu intuiția sa de a găsi simplitatea esențială – în geneza acestui vehicul am urmărit simplitatea dar astfel încât clientul să găsească ceea ce e esențial."
Michel Bensoussan, Director de Program Generația a 3-a Sandero & Logan
Să facem pentru început un mic pas înapoi pentru a înțelege ce s-a aflat la originea poveștii de succes a modelului Sandero. După lansarea Logan în 2004, Dacia a decis să își extindă gama cu un model de clasă mică, robust și agil, adaptat utilizării în mediul urban. Apărut în 2008, Sandero avea să fie declinat, un an mai târziu, într-o versiune inedită, intitulată Stepway, care marca prima incursiune a mărcii Dacia în universul vehiculelor recreaționale. Cu proporțiile sale generoase, cu garda la sol supraînălțată, cu caracterul său practic și cu prețul accesibil, Dacia Sandero Stepway s-a impus curând în preferințele clienților interesați de o achiziție rațională. A doua generație a modelului și-a făcut apariția în 2012, beneficiind de echipamente și de dotări care au atras un număr și mai mare de clienți. Începând din 2017, Sandero a devenit cel mai vândut autoturism către clienții privați de pe piața europeană.
În 2021, povestea de succes continuă cu a treia generație a modelului, care beneficiază de un plus de atractivitate datorită designului afirmat și contemporan precum și echipamentelor ingenioase și inedite. În două cuvinte, Sandero a devenit « mai cool »! Dar la fel de accesibil.
"Lansarea modelului Sandero a permis cu adevărat mărcii Dacia să se afirme pe piețele internaționale. De la apariția primei generații, în 2008, am urmărit ca design-ul său să evolueze, păstrându-și simplitatea, dar adăugând, cu fiecare generație, un plus de modernitate, dinamism și robustețe."
David Durand, Director de Design Dacia
Versiunea Stepway a depășit toate așteptările. Polivalentă, mai practică în cazul ieșirilor pe drumuri neasfaltate decât un model de oraș tradițional, dar mai joasă decât un SUV, Stepway a cucerit imediat un public divers. În prezent, această versiune reprezintă 66 % din vânzările totale ale modelului Sandero.
Sandero a ajuns deja la a treia generație de modele și la un total de 2,6 milioane de unități vândute. În topul piețelor din Europa se numără Franța, Germania, Italia, Spania și Marea Britanie. În privința motorizărilor, 42 % din vânzări sunt reprezentate în prezent de versiunea cu motorizare mixtă benzină-GPL, cunoscută sub numele comercial ECO-G.
Și un mic secret de fabricație: Dacia Sandero este produsă în trei uzine, pe patru linii de asamblare. La fiecare minut, un vehicul Dacia Sandero părăsește linia de montaj.
Acest succes nu se datorează întâmplării. Când echipele de design și șefii de produs de la Dacia decid să conceapă un nou model, respectând ADN-ul care a asigurat succesul mărcii, nici o provocare nu le stă în cale. Toate soluțiile sunt studiate cu minuțiozitate pentru a le alege pe cele care corespund cel mai bine așteptărilor clienților, cu alte cuvinte, cele mai practice, la prețul cel mai accesibil de pe piață. Iată în continuare zece exemple de aplicare a conceptului « design-to-cost » și a soluțiilor ingenioase, care au contribuit la reputația și la succesul comercial al modelului Sandero.
1. Barele de pavilion modulabile. O inovație « smart » ! O manevră simplă transformă barele longitudinale în bare transversale, eliminând necesitatea de a cumpăra un accesoriu suplimentar pentru fixarea unui portbagaj de pavilion, a unei biciclete sau a unor schiuri. Apărută inițial pe cea de-a treia generație Sandero Stepway, această inovație se regăsește deja și pe alte modele ale mărcii.
2. Sistemul Media Control, care permite utilizarea propriului smartphone ca ecran multimedia. Lucru posibil datorită unei soluții inteligente – integrarea în planșa de bord a unui spațiu dedicat să găzduiască un smartphone - aspect gândit încă din faza de proiectare.
3. Planșa de bord simplă și practică, dotată cu un element care face diferența în materie de design: o bandă textilă integrată pe toată lungimea, într-o zonă vizibilă și expusă atingerii. Astfel, clientul beneficiază de o mașină cu un interior atrăgător fără a trebui să plătească pentru materiale costisitoare.
4. Trapa de pavilion, disponibilă odată cu a treia generație Sandero.;
5. Spațiul interior și confortul. Ultima generație Sandero beneficiază de un spațiu la nivelul genunchilor în creștere cu 40 mm, oferind un plus de confort pentru ocupanții locurilor din spate.
6. Adaptarea la o diversitate de piețe și de clienți. Cum să răspunzi nevoilor unor clienți din 44 de țări, unor legislații diferite, unor șosele de calitate diferită și unor obiceiuri de deplasare diverse? La Dacia, totul este analizat în detaliu. Spre exemplu, dimensiunea anvelopelor, de 16” a rămas neschimbată de trei generații pentru a răspunde tuturor piețelor pe care Dacia este prezentă.
7. Noua generație Sandero dispune de mânere de deschidere a ușilor cu un design modern dar care păstrează la interior un mecanism simplu, mecanic. Odată cu a treia generație a modelului antena este plasată în partea din spate a pavilionului, spre deosebire de modelele anterioare, care aveau antena în partea din față.
8. Un detaliu practic : pe partea pasagerului, consola centrală dispune de un mic cârlig de ancorare care permite prinderea unei sacoșe de cumpărături sau a unor mici obiecte personale. Ingenios!
9. Opțiuni adaptate tuturor gusturilor. A treia generație Sandero dispune de frână de parcare electrică, trapă de pavilion, tapițerie specifică, etc.
10. Deși clienții mărcii provin din țări diferite și sunt diferiți ca vârstă, gen, ocupație și preocupări, au totuși un punct comun: sunt mândri de mașina lor Dacia ! Să aflăm în cele ce urmează câte ceva despre acești clienți: